همشهری آنلاین: نمایشگاهی از مجموعه آثار نگارگری نقاشان معاصر ایران باعنوان آئینه خیال در موزه صنایع دستی معاصر ایران در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گشایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، مسئول موزه صنایع دستی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گفت: این نمایشگاه که به مناسبت عید غدیر خم برگزار می‌شود، در 70 سال گذشته به دست هنرمندان معاصر نگارگری خلق شده است و از 23 آبان تا 11 آذر در موزه صنایع دستی معاصر سعد آباد برپا می‌شود.

مریم فدایی افزود: این مجموعه از آثار مربوط به موزه بوده و تاکنون به نمایش عموم درنیامده و نمونه نقاشی‌هایی بر کاغذ یا عاج با روش آکرولیک و گواش و رنگ و روغن است.

وی ادامه داد: ظرافت و دقت نظر هنرمندان در خلق این آثار همراه با ریزه کاری‌های موجود که به نمایشی از بخش‌های زندگی عامه دوره معاصر می‌پردازد، درخور توجه است.

مسئول موزه صنایع دستی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افزود: در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون احمد سجادی، علی سجادی، حاج مصورالملک، رضا فتاحی، جعفر فتاحی، علی‌اصغر صانعی، محبوبی، علی کریمی، فتح‌اله عباسی، حسین ختایی، یساعی، پروین حیدری نسب، الطافی، محمد امامی، مهین افشانپور به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه از ساعت 14 روز 23 آبان افتتاح می‌شود و تا دو هفته ادامه دارد.

علاقمندان می‌توانند در روزهای یاد شده از ساعت 9 تا 30 :16 به موزه صنایع دستی معاصر ایران در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

 

کد خبر 150941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز