سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تخمه آفتابگردان و انواع دیگر مغزها به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیراشباع، برای تقویت سیستم ایمنی بدن جهت مقابله با انواع میکروب ها از جمله سرماخوردگی مفید است.

تخمه آفتابگردان

حامد پورآرام در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه دریافت مواد غذایی تاثیر بسزایی برای مقابله با انواع میکروب ها و عفونت ها دارد، افزود: مرکبات موجود در بازار حاوی ویتامین های گوناگونی است که می تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، افراد را از ابتلا به سرماخوردگی در فصل پاییز، مصون نگه دارد.

وی با اشاره به اینکه مواد غذایی حاوی ویتامین های A ، C و E موجب ارتقای سیستم ایمنی بدن می‌شود، ادامه داد: مرکباتی مانند پرتقال، لیمو و نارنگی سرشار از ویتامین C و کیوی منبع خوبی از ویتامین های C و E به شمار می‌رود.

کارشناس تغذیه وزارت بهداشت، گفت: هویج نیز با داشتن بتاکارون و ویتامین A نقش دوگانه‌ای در پیشگیری از سرطان‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند.

پورآرام افزود: کلم بروکلی نیز دارای ویتامین‌های E و C است که نقش موثری در پیشگیری از سرطان‌ها و بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی دارد.

وی خاطرنشان کرد تغذیه مناسب، ورزش منظم و پرهیز از استعمال سیگار و قرار گرفتن در معرض دود آن، سه عامل مهم در حفظ سیستم ایمنی بدن به شمار می‌رود.

کد خبر 150615
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز