همشهری آنلاین: روزنامه «لس آنجلس تایمز» نوشت که مقام‌های واشنگتن به‌رغم تهدید‌های اخیر، به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم بانک مرکزی ایران می‌تواند بازار جهانی نفت را مختل کرده و از این طریق به اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهانی آسیب برساند.

دیپلمات‌ها و مقام‌های رسمی آمریکا اعلام کردند که به‌رغم تهدیدهای هفته‌های اخیر، دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا از درخواست خود برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران در رابطه با موضع بی‌اساس دست داشتن تهران در پرونده ترور سفیر آمریکا در عربستان عقب‌نشینی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، به‌رغم این‌که مقام‌های آمریکایی طی موضعی توجیه‌ناپذیر اعلام کرده بودند که ایران را در پرونده ترور سفیر عربستان مسئول می‌دانند، به نظر می‌رسد که اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم بانک مرکزی ایران می‌تواند بازار جهانی نفت را مختل کرده و از این طریق به اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهانی آسیب برساند.

این روزنامه آمریکایی همچنین نوشت که این تغییر موضع سیاستمداران آمریکایی، به خوبی نشان می‌دهد که آنها در شرایط سخت اقتصاد جهانی تا چه حد مجبور هستند رویکردهای خود در قبال ایران را با در نظر گرفتن پیامدهای اقتصادی آن تنظیم کنند.

به نوشته لس آنجلس تایمز، به نظر می‌رسد که مقاومت و مخالفت سایر دولت‌ها با تحریم بانک مرکزی ایران عامل مهمی در تغییر موضع آمریکا بوده است.

این روزنامه همچنین نوشت که تغییر موضع آمریکا در قبال ایران، باعث شده است سایر کشورها نیز از در پیش گرفتن رویکردهای سخت‌گیرانه در قبال تهران خودداری کنند.

کد خبر 150459
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز