همشهری آنلاین: شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه مترو اسناد معین گفت: با وجود آینکه در ماه آبان هستیم هنوز سهم دولت از یارانه بلیت مترو به شهرداری پرداخت نشده و به همین خاطر مترو در بخش عملیات‌های عمرانی روزگار سختی را می‌گذراند.

قالیباف

 به گزارش ایلنا، محمد باقر قالیباف با قدردانی و تشکر از کارگران و مهندسان شرکت مترو اظهار داشت: بیشتر زحمات ساخت و ساز مترو بر عهده کسانی است که هرگز برای ما شناخته شده نبوده و دیده نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در راه تامین منابع مالی برای ساخت و ساز مترو وجود دارد، تاکید کرد: هیچکدام از کمبودهای مالی سبب نخواهد شد که از وظیفه خدمت رسانی خود به مردم غافل شویم و همچنان خود را مکلف می‌دانیم که هر ماه یک ایستگاه مترو را گشایش کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین طبق تعهداتمان سالانه 15 کیلومتر خط مترو خواهیم ساخت و به قولی که در سال 90 داده‌ایم پایبند بوده و بهبود خدمات رسانی در BRT و افزایش واگن‌ها و قطارهای مترو را در دستور کار خواهیم داشت.

قالیباف ادامه داد: هم‌اکنون روزهای سختی را در عملیات عمرانی مترو پشت سر می‌گذاریم چون اکنون در ماه آبان هستیم و با وجود گذشت 8 ماه از آغاز سال هنوز خبری از یارانه بلیت مترو که قرار بود توسط دولت پرداخت شود، نیست.

وی ادامه داد: همه تلاش ما این است که چرخه عملیات عمرانی در شهرداری تهران بچرخد و بنابراین خود را با مردم طرف می‌دانیم و وظیفه رفع مشکلات مالی با شهرداری است و مردم نباید تاوان این مشکلات را بدهند.

شهردار تهران با بیان اینکه" آنقدر از ندادن بودجه صحبت شده که مشکلات لاینحل به نظر می‌رسد"، تصریح کرد: به نظر من دیگر گفتن و تکرار چندباره پرداخت نشدن پول مترو توسط دولت جالب نیست.

به گفته قالیباف هر فرد از زمانی که متولد می‌شود تا مرگ و تا پس از مرگ با شهرداری سروکار دارد و بنابراین مدیریت شهری امروزه باید به موضوعاتی فراتر از موضوعات عمرانی و جاری شهر باید توجه داشته باشد.

قالیباف ادامه داد: با همه‌ حرف‌های غیرمنصفانه‌ای که در مورد تونل توحید زده می‌شود، مشاهده می‌کنیم که چه اقدام بزرگی انجام شده و چه مقدار از مشکلات ترافیکی پایتخت رفع شده است.

وی افزود: پروژه‌های دیگری مثل اتوبان یادگار امام و مجموعه صدر نیایش که 10 کیلومتر ساخت تونل به همراه پیچیدگی‌های فراوان دارد و همچنین پل اتوبان شهید صدر که پروژه‌های منحصربه فرد شهری است تنها برای این است که بتوانیم هر چه بیشتر به شهروندانی خدمت رسانی کنیم که لایق بهترین‌ها هستند و در مملکت اسلامی زندگی می‌کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه خط 4 مترو شرق و غرب تهران را به هم متصل می‌کند تاکید کرد: امیدوارم که امسال سالی باشد که خط 4 به بهره‌برداری کامل برسد و تا شهرک اکباتان تکمیل و این خط به خط 5 مترو متصل شود.

وی در مورد اهمیت راه‌اندازی خط 4 و 5 نیز گفت: هم‌اکنون ایستگاه صادقیه به علت بار جمعیتی بالایی که ناشی از مسافران شهر کرج به تهران است ظرفیت بارگذاری این جمعیت را ندارد بنابراین با راه اندازی خط 4 و 5 هر کس که از کرج می‌آید با دو گزینه روبرو می شود و این حجم بار مسافر کمتری را به ایستگاه صادقیه تحمیل می‌کند.

قالیباف با بیان اینکه خط 1 مترو نیز طی چند روز آینده با راه اندازی ایستگاه تجریش تکمیل می‌شود، تصریح کرد: سعی ما این است که ایستگاه‌ها را با تمام تجهیزات راه‌اندازی کنیم اما تجهیزاتی مانند پله‌برقی زمانبر است چراکه باید ایستگاه تکمیل و سپس روند ساخت و مونتاژ آن در داخل و یا خارج کشور انجام شود که از این نظر عاقلانه نیست و نمی‌توان ایستگاه را تعطیل کرد تا پله‌برقی آن راه بیفتد و از این بابت من از کسانی که مجبورند هم‌اکنون از ایستگاه مترو استاد معین بدون پله برقی استفاده کنند عذرخواهی می‌کنم.

کد خبر 150378
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز