سما: هابیل درویش مدیرعامل شرکت مترو خبر چاپ شده از سوی یکی از روزنامه‌های منسوب به دولت مبنی بر اینکه شهرداری تهران یارانه مترو را پرداخت نکرده است، تکذیب کرد.

 وی گفت: این روزنامه دولتی با تحریف آشکار سخنان من به‌گونه‌ای وانمود کرده که شهرداری تهران سهم خود را در قبال مترو پرداخت نکرده است.

درویش گفت: سخنان من کاملا شفاف است و برای چندمین بار اعلام می‌کنم که دولت تنها 50 درصد از بودجه عمرانی مترو را پرداخت کرده و از بابت یارانه بلیت مترو نیز تا‌کنون یک ریال نپرداخته است.

وی ضمن اشاره به اینکه دولت از محل یارانه بلیت 80 میلیارد تومان به مترو بدهکار است، تاکید کرد: از لحاظ حقوقی پیگیر این تحریف آشکار حقیقت خواهم بود زیرا متأسفانه چندین بار است که این رسانه با تحریف سخنان من، حقیقت را فدای منافع جناحی خود می‌کند.

بر این اساس با توجه به عدم‌پرداخت یارانه بلیت مترو از سوی دولت، اگر پرداخت یارانه بلیت از سوی شهرداری تهران صورت نمی‌گرفت، مترو اکنون به هیچ وجه قادر به خدمات‌رسانی و ادامه فعالیت خود نبود. بخش قابل توجهی از بودجه عمرانی شهرداری تهران صرف توسعه مترو می‌شود.

از سوی دیگر مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک نیز با بیان اینکه همه ردیف‌های اعتباری در بخش‌های مختلف شهرداری تهران از جمله حوزه حمل‌ونقل کاملا مشخص است گفت: به‌طور دقیق و تفکیک‌شده معلوم است که اعتبار هزار و 400 میلیارد تومانی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در چه بخش‌ها و واحدهایی هزینه شده است.

مسعود رنجبریان با بیان اینکه شهرداری تهران از ابتدای سال تاکنون به‌طور کامل سهم خود را از یارانه بلیت و بودجه عمرانی مترو پرداخت کرده است گفت: امسال در بخش عمرانی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک حدود هزار میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده (460‌ میلیارد تومان اعتبار نقدی و حدود 500 میلیارد تومان اعتبار غیرنقدی) که صرف ساخت و توسعه شبکه حمل‌ونقل عمومی، تهیه و تامین تجهیزات مورد نیاز، ایجاد زیرساخت‌ها و... می‌شود.

وی ادامه داد: در سهم غیرنقدی حوزه عمرانی اکثر اعتبارات ما که بالغ بر 470 میلیارد تومان است در شرکت مترو و بابت کارهای عمرانی استفاده می‌شود و در بخش نقدی نیز 290 میلیارد تومان برای شرکت مترو، حدود 100 میلیارد تومان برای شرکت واحد اتوبوسرانی، حدود 30 میلیارد تومان برای شرکت کنترل ترافیک، دو میلیارد تومان برای شرکت کنترل کیفیت هوا، حدود 30 میلیارد تومان برای سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، حدود 8 میلیارد تومان برای سازمان پایانه‌ها و... درنظر گرفته شده است.

کد خبر 151327
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز