گروه شهری: رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از روند عمرانی ایستگاه تجریش از بهره‌برداری این ایستگاه تا پایان آذرماه خبر داد.

tunnel

اعضای شورای شهر تهران صبح روز گذشته از روند فعالیت‌های عمرانی ایستگاه متروی تجریش بازدید کردند. در این بازدید هابیل درویش مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه در ایستگاه تجریش دوبرابر بیشتر از سایر ایستگاه‌های مترو فعالیت‌های عمرانی انجام شد، گفت: همچنین از لحاظ تکنیکی نیز سطح بسیار بالاتری نسبت به ایستگاه‌های موجود داشت. وی ادامه داد: برای آنکه به سکوی ایستگاه تجریش برسیم تقریبا 130 پله را باید طی کنیم،‌زیرا تقریبا بیش‌از 70 متر عمق دارد.

درویش افزود: نحوه تخلیه خاک و تعداد زیاد قنات‌ها بخشی از سختی کار در این ایستگاه بود. همچنین وجود سنگ‌های بزرگ، روند کار و خاکبرداری را برای ما سخت و پرهزینه کرده بود. مدیرعامل شرکت متروی تهران ادامه داد: در حال حاضر تمامی خاکبرداری‌ها به اتمام رسیده است، ریل گذاری کامل شده و سقف‌های کاذب تهیه شده و در حال نصب پله‌های برقی هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک این ایستگاه به بهره‌برداری برسد. وی پیش‌بینی کرد پس از افتتاح ایستگاه تجریش روزانه 40 هزار مسافر از این ایستگاه به مرکز شهر منتقل شوند.

درویش در پاسخ به پرسش مهدی چمران رئیس شورای شهر در خصوص تعیین تکلیف قنات‌های این بخش از پایتخت گفت: تمامی قنات‌ها در محل ایستگاه‌ها تغییر جهت داده و سپس به مسیر اصلی خود بازمی‌گردد. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با ابراز رضایت از روند اجرایی ایستگاه تجریش گفت: اعضای شورای شهر چندین بار از این ایستگاه بازدید کردند که در بازدید اخیر تغییرات اساسی و پیشرفت‌های خوبی را شاهد هستیم. وی ادامه داد: به دلیل عمق زمین و آب‌های زیرزمینی که در این محدوده وجود دارد ایستگاه تجریش با مشکلات فراوانی روبه‌رو بود که خوشبختانه تمامی آنها حل شد و به‌زودی افتتاح می‌شود. به گفته چمران پارکینگ‌های طبقاتی و عمومی برای سهولت استفاده مسافران ایستگاه تجریش پیش‌بینی شده است. رئیس شورای شهر تهران با اشاره به روند توسعه خطوط مترو در شهر تهران گفت: سرعت عمل در بخش عمرانی بستگی به میزان بودجه و اعتبار دارد که اگر اعتبارات کافی تامین شود پیمانکاران دیگری می‌توانند موازی با این ایستگاه سایر خطوط را نیز با سرعت احداث کنند.

درویش در ادامه با بیان اینکه روزهای بحرانی ایستگاه تجریش سپری شده است، تاکید کرد: این ایستگاه بدون نصب پله‌های برقی امکان بهره‌برداری ندارد و به زودی پله‌های آن نصب می‌شود. وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد اعتبارات عمرانی مترو از سوی دولت پرداخت شده است، گفت: تاکنون 137 میلیارد تومان از 244 میلیارد تومانی که دولت باید به بخش عمرانی مترو تخصیص می‌داد به ما پرداخت شده است. حمزه‌شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز ایستگاه تجریش را یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های عمرانی مترو دانست و گفت: آب‌های سرگردان و سنگ‌های بزرگ پیچیدگی این کار را دو چندان کرده بود و به همین دلیل این ایستگاه با تاخیر فراوان به بهره‌برداری می‌رسد. وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده درصورتی‌که مشکل پیش‌بینی‌نشده‌ای به‌وجود نیاید این ایستگاه باید تا پایان آذرماه به بهره‌برداری برسد. حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر نیز فعالیت‌های عمرانی مترو را بی‌نظیر خواند و گفت: مردم باید از نزدیک در جریان روند عمرانی این ایستگاه قرار بگیرند تا دلیل برخی از تاخیرها را متوجه شوند.

کد خبر 150867
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز