مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

شهردار تهران دیروز در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه متروی استاد معین با حضور در جمع خبرنگاران تأکید کرد:

مترو

وظیفه ما حفظ و نگهداری از شهر است و طبق قانون، تخریب درخت جرم است و مرتکبین آن براساس حکم قاضی پرونده یا خلع ید خواهند شد که در این صورت باغ قلهک در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته و تبدیل به مکان عمومی می‌شود یا قانون، سفارت انگلیس را مکلف می‌کند که10 برابر درختان قطع شده در همان مکان درخت بکارد و جریمه نقدی بپردازد.به گفته محمد‌باقر قالیباف، شهرداری تهران به‌دلیل وقوع جرم قطع درخت در باغ قلهک از سفارت انگلیس شکایت کرده و خواستار رسیدگی به این پرونده توسط قوه‌قضاییه شده است.

وی با رد سیاسی‌بودن این اقدام شهرداری به خبرنگاران گفت: براساس رصدهای انجام‌شده و گزارش‌های دریافتی متأسفانه متوجه شدیم درختان باغ زیبای قلهک که در اختیار سفارت انگلیس است رفته‌رفته به شکل غیرمتعارف رو به خشک شدن می‌رود و حتی بعضا به آتش کشیده می‌شوند. این درحالی است که به گفته شهردار تهران این سفارتخانه طبیعتا باید به محیط‌زیست و قوانین توجه داشته باشد اما درکمال تعجب به‌صورت غیرقانونی درختان باغ قلهک را از بین برده است. قالیباف افزود: وظیفه خود دانستم به این موضوع به‌طور جدی رسیدگی کنم و به همین دلیل مستنداتمان را در اختیار قوه قضاییه گذاشته‌ایم که امیدواریم قوه قضاییه بتواند برخورد قاطع و سریعی نسبت به این اقدام غیرقانونی سفارت انگلیس داشته باشد.

قالیباف همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اپراتور سوم از عدم‌همکاری از سوی شهرداری برای نصب سایت‌ها گله‌مند است، گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران، نصب آنتن‌های مخابراتی تابع ضوابطی است اما بعضی اپراتورها برخلاف قانون اقدام به نصب بی‌رویه آنتن حتی در بام منازل کرده‌اند که این موضوع مشکلات ایمنی و زیست‌محیطی ایجاد کرده است. وی تأکید کرد: هر کس قانون را رعایت کند شهرداری تهران سرویس‌دهی لازم را به او خواهد داشت اما متأسفانه بعضی از اپراتورها به‌دلیل منافع شخصی از قانون تخلف کرده‌اند. وی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه دولت از ابتدای سال تاکنون هیچ یارانه‌ای بابت بلیت مترو پرداخت نکرده چگونه حمل‌ونقل عمومی را سر پا نگه داشته‌اید، گفت: موضوع حمل‌ونقل برای ما در اولویت است و به‌دلیل مشکلات مالی مجبوریم که از بخش‌های دیگر مانند فضای سبز یا کارهای عمرانی بکاهیم تا هزینه‌های جاری حمل‌ونقل را تأمین کنیم تا مبادا خدمات‌رسانی به مردم متوقف شود. وی با اظهار تعجب از اینکه قانونی تصویب می‌شود اما محقق نمی‌شود، گفت: کلانشهرها و به‌ویژه تهران بیشترین کمک و همراهی را با دولت در اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها داشته‌اند که البته انجام وظیفه بوده و منتی نداریم اما امسال که هدفمندسازی یارانه‌ها صورت‌گرفته و هزینه‌ها افزایش یافته، توقع این بود که یارانه‌ها طبق قانون مصوب پرداخت شود.

 

دیروز شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه استاد معین (خط4مترو) طی سخنانی اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که در مجموعه مدیریت شهری با‌وجود همه فراز و نشیب‌ها برای تحقق همه وعده‌های خود به مردم تلاش کرده و خود را به‌رغم همه مشکلات، مکلف به تأمین منابع می‌دانیم.وی در این باره به پایبندی خود به وعده‌هایش مبنی بر افتتاح هر ماه یک ایستگاه، هر سال 15 کیلومتر مترو، توسعه خطوط اتوبوس‌های تندرو(بی‌آرتی) و افزایش واگن‌های مترو تأکید کرد و گفت: شهرداری تهران روزهای واقعا سختی را سپری می‌کند زیرا هم‌اکنون 8 ماه از سال می‌گذرد و به‌رغم اینکه دولت تأمین بخشی از بودجه جاری مترو را قانوناً تقبل کرده اما هنوز هیچ پولی از یارانه مترو پرداخت نکرده است. با وجود این ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا چرخ این مجموعه بچرخد.

وی از توجه مدیریت شهری به همه امور اعم از نظافت شهر تا کارهای عمرانی و زیرساختی بزرگ سخن گفت که نمونه آن تونل توحید، دوطبقه کردن بزرگراه شهید صدر، تونل 10 کیلومتری نیایش و اتمام بزرگراه یادگار امام(ره) آن‌هم در فضایی خصمانه و نقدهای غیرمنصفانه است.شهردار تهران تأکید کرد: من به‌عنوان مدیر، مسئول هستم که این مشکلات را حل و فصل کنم و رابطه مدیریت شهری با مردم را توأم با محبت، خدمت صادقانه، رعایت عدالت و حفظ کرامت انسان‌ها به پیش ببرم.

ورود 42 دستگاه واگن به ناوگان مترو

در مراسم افتتاح ایستگاه استاد معین، از سوی مدیرعامل شرکت مترو اعلام شد: ظرف 2 هفته آینده کار ترخیص و مونتاژ 42 واگن مترو به‌اتمام رسیده، وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود.
هابیل درویش افزود: 100 واگن امروز در بندرعباس داریم و 100واگن دیگر نیز در راه ورود به کشور است که اگر دولت و شهرداری کمک کنند ترخیص خواهند شد.درویش با اعلام اینکه درصورت تأمین بموقع منابع خط 3 سال 91، خط 6 سال 92 و خط 7 سال 93 به‌اتمام خواهد رسید، گفت: متعاقب آن ظرفیت جابه‌جایی مسافر در متروی تهران از 3 میلیون فعلی به 6 میلیون نفر افزایش خواهد یافت و روزانه 2 میلیارد تومان صرفه‌جویی در مصرف سوخت خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت مترو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خط 4 مترو 21 کیلومتر طول و 19 ایستگاه دارد، اظهار داشت: خط 4‌مترو از میدان شهید کلاهدوز در خیابان پیروزی آغاز شده و پس از آن با عبور از میدان شهدا، دروازه شمیران، خیابان انقلاب، میدان فردوسی، خیابان آزادی و شهرک اکباتان، در نهایت به خط 5 متصل خواهد شد.به گفته درویشی ایستگاه استاد معین سیزدهمین ایستگاه از 19‌ایستگاه خط 4 است و تا پایان سال نیز تمامی ایستگاه‌ها به‌طور کامل به بهره‌برداری خواهند رسید. وی در توضیح دلیل عدم‌نصب پله‌برقی در ایستگاه استاد معین ضمن اشاره به اینکه تلاش می‌شود ایستگاه‌های مترو با تجهیزات کامل به بهره‌برداری برسند، گفت:

سفارش پله‌برقی باید بعد از نصب سازه صورت گیرد. از سوی دیگر باتوجه به اتمام کار ساخت ایستگاه استاد معین بهتر دیدیم تا زمان آماده شدن پله‌برقی، در ایستگاه به روی مردم بسته نماند و به بهره‌برداری برسد. در مراسم روز گذشته افتتاح ادامه خط 4 متروی تهران، معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر و حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز شرکت داشتند. به گزارش همشهری بیادی در سخنان کوتاه خود در این مراسم گفت: کسی که می‌خواهد توفیق داشته باشد باید اخلاص داشته باشد، کسی که می‌خواهد اخلاص داشته باشد باید به مردم خدمت کند و اگر کسی بخواهد به مردم خدمت کند باید آن خدمت برای رضای خدا و خالصانه و صادقانه باشد. به گفته نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، خوشبختانه مدیریت شهری در تهران توجه لازم به مسائل و مشکلات مردم دارد و خدا را شکر اقداماتی که انجام می‌شود قابل قیاس با سایر کشورهاست و از استانداردهای جهانی برخوردار بوده و به روز است.

کد خبر 150419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز