پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: انقلابیون یمنی با تسلط بر خیابان اصلی شهر تعز دومین شهر بزرگ این کشور، به دنبال آزاد کردن کامل آن هستند.

 47کشته و زخمی درگلوله باران تعز

به گزارش واحد مرکزی خبر، حمدی البکاری خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در تعز گفت، پس از درگیری‌های روز گذشته نگرانی‌های امنیتی بر شهر تعز حکفرماست به ویژه که انقلابیون موفق شدند خیابان جمال عبدالناصر اصلی ترین خیابان این شهر را به تسلط کامل خود درآورند. نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح مجبور به ترک پایگاه خود در این خیابان شدند.

افراد مسلح طرفدار انقلابیون هم اکنون کنترل این پایگاه را در دست دارند و گشتی هایی را به این خیابان و مناطق اطراف آن اعزام می کنند.
وی افزود، پیش بینی می‌شود نیروهای عبدالله صالح به این منطقه حمله کنند. این نیروها اقدام انقلابیون در تسلط بر بخش‌هایی از شهر تعز را تحریک آمیز می‌دانند. به نظر می‌رسد افراد مسلح طرفدار انقلابیون قصد دارند کنترل مناطق بیشتری از شهر را در دست بگیرند.

بعضی از آنان از تلاش برای آزاد کردن شهر تعز سخن می‌گویند. نیروهای عبدالله صالح در بیشتر مناطق مشرف به شهر تعز مستقر هستند. این نیروها به حملات توپخانه‌ای به مناطق مسکونی و غیرنظامیان ادامه می‌دهند تا افراد مسلح را وادار به عقب نشینی کنند.

افراد مسلح طرفدار انقلابیون هم اکنون حضور قدرتمندانه‌ای در شهر تعز در برابر نیروهای عبدالله صالح دارند.

این افراد به جنگ چریکی با نیروهای عبدالله صالح ادامه می‌دهند. این نیروها نمی‌توانند وارد بعضی مناطق شهر تعز شوند. از نظر سیاسی هیچ چشم اندازی برای حل بحران در یمن وجود ندارد. هر بار که سخنانی درباره نزدیک شدن به راه حل سیاسی مطرح می شود، شاهد تشدید درگیری‌ها هستیم.

کد خبر 150241
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز