دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران یمنی در نخستین سالگرد خودسوزی محمد بوعزیزی با برگزاری تظاهرات ضد دولتی در این کشور، تعقیب قانونی علی عبدالله صالح را خواستار شده‌اند.

یمن

به گزارش پرس تی وی، خودسوزی محمد بوعزیزی، فروشنده دوره‌گرد تونسی در سال گذشته میلادی موجب تغییر تاریخ سیاسی اعراب شده است.

این اعتراضات هم‎زمان با انتصاب کمیسیون نظامی ملی یمن به‌منظور برقراری مجدد نظم و قانون و پایان دادن به ماه‌ها ناآرامی در این کشور صورت گرفت.

کمیسیون نظامی ملی یمن در نخستین گام به جمع‌آوری سنگرها و ایست‌های بازرسی ساخته شده در جریان اعتراضات مردمی پرداخته است.

جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل در پایان هفتمین سفرش به یمن در یک کنفرانس خبری ضمن استقبال از اقدام کمیسیون نظامی ملی این کشور، بر تداوم حمایت جامعه بین‌الملل از اقدامات مشابه تاکید کرد.

با این وجود تحلیل‎گران سیاسی معتقدند، موانع زیادی نظیر تداوم درگیری‌ها بین قبیله‌نشین‌های مخالف و نیروهای رژیم یمن در مناطقی نظیر الحسابه در شمال صنعا، پیش روی کمیسیون نظامی ملی این کشور قرار دارد.

با وجود این‌که بسیاری از مردم یمن نسبت به تشکیل دولت وحدت ملی جدید در کشورشان خوشبین هستند اما معترضان با اشاره به این‌که قدرت ریاست جمهوری هنوز در اختیار عبدالله صالح است، از تداوم اعتراض‌ها تا تحقق تمامی خواسته‌های انقلاب‌اشان خبر داده‌اند.

کد خبر 154339
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز