همشهری آنلاین: رئیس جمهوری یمن در نخستین سخنرانی خود بعد از بازگشت به کشور اعلام کرد که از قدرت کناره‌گیری و اختیارات خود را به معاونش واگذار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الوطن چاپ عربستان، علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری یمن اعلام کرد که برای اجرای طرح شورای همکاری خلیج فارس آماده است، اما این طرح باید از طریق انتخابات اجرا شود.

وی در سخنانی که از تلویزیون یمن پخش ‌شد، اعلام کرد: من تاکنون بارها از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت از طریق صندوق‌های رای صحبت کرده‌ام و امروز نیز تاکید می‌کنم که به طرح شورای همکاری خلیج (فارس) متعهد هستم و می‌خواهم این طرح اجرا شود و معاون من از طرف من آن را امضا کند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: باید همگان به سوی گفت‌وگو، تفاهم و انتقال قدرت به صورت مسالمت‌آمیز برویم اما این انتقال قدرت باید از طریق صندوق‌های رای و انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام باشد همانگونه که در طرح شورای همکاری خلیج (فارس) آمده است، اما باید بگویم که من برگزاری انتخابات کامل ریاست جمهوری، پارلمانی و انتخابات محلی را خواستار هستم.

رئیس جمهوری یمن در ادامه با محکوم کردن اقدامات مخالفان خود اعلام کرد: مخالفان و کسانی که از قانون سرپیچی می‌کنند از طریق همکاری اطلاعاتی، پول و اسلحه به القاعده در استان ابین کمک کردند تا امنیت و ثبات یمن ناپایدار شود.

وی همچنین تصریح کرد که برخی گروه‌ها هستند که می‌خواهند بر انقلاب جوانان و کسانی که خواهان تغییر هستند چیره شوند و از آن برای رسیدن به اهداف خود کمک بگیرند، اما ملت هیچ‌گاه دستیابی به قدرت توسط خونریزی را قبول نخواهد کرد.

وی در تشکر از کشورهای امارات، عربستان و آمریکا در مبارزه با تروریسم از مردم کشورش خواست که به نتیجه صندوق‌های رای تکیه کنند.

کد خبر 146655
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز