شنبه ۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرنگار شبکه خبری الجزیره قطر شنبه دوم مهر از درگیری میان نظامیان طرفدار رئیس جمهور یمن و لشکر اول زرهی حامی انقلابیون و کشته شدن نزدیک به 40 تن از انقلابیون خبر داد.

Bombay samachar

به گزارش ایرنا، خبرنگار الجزیره گفت: نیروهای طرفدار صالح لشکر اول زرهی مستقر در میدان التغییر در صنعا‌ را هدف قرار دادند و گفته می‌شود بیش از صد موشک و خمپاره به آن شلیک کردند.

وی گفت که برخی از این موشک‌ها به میدان التغییر اصابت کرده و تعدادی کشته و مجروح برجای گذاشت.

این گزارش می‌افزاید از زمان ورود علی عبدالله صالح  به یمن نزدیک به 40 تن در صنعا کشته شدند.

مردم از مناطق مختلف شهر صنعا به سوی میدان التغییر در حرکتند و این درحالی است که نظامیان علی عبد الله صالح رئیس جمهور به شدت این میدان و لشکر اول زرهی را که در اطراف میدان مستقر است هدف قرار می دهند.

حمله به تظاهر کنندگان تنها به میدان التغییر خلاصه نمی شود بلکه در دیگر مناطق یمن نیز نیروهای صالح به مردم حمله کرده و تظاهرات آنان را سرکوب می کنند.

در شهر تعز نیز نیروهای طرفدار صالح به سوی مردم تیراندازی کرده و تظاهرات آنان را سرکوب کردند.

از سوی دیگر منابع محلی به خبرگزاری یونایتدپرس اعلام کردند که صدای انفجارهای ناشیس از گلوله باران دو طرف (نظامیان صالح و نیروهای نظامی طرفدار انقلاب به رهبری الاحمر) در منطقه الحصبه و خیابان الزبیری درمرکز صنعاء شنیده اند.

مقامات یمن نظامیان پیوسته به انقلاب به رهبری علی محسن و فرزندان صادق الاحمر و حزب اصلاح را شبه نظامیانی می خوانند که پایبند به آرامشی که صالح به آن دعوت کرد، نیستند.

کد خبر 146437
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز