پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جراحان آمریکایی دو دختر دوقلوی به هم چسبیده دو ساله متولد فیلیپین را به طور موفقیت‌آمیزی از هم جدا کردند.

conjoined twins

به گزارش خبرگزاری فرانسه گروهی متشکل از 20 پزشک که 15 تا 20 پرستار اتاق عمل به آنها کمک می‌کردند، در بیمارستان کودکان لوسیل پاکارد در کالیفرنیای آمریکا در یک عمل جراحی 10 ساعته آنجلینا و آنجلیکا سابوکو را که دو سال زندگی‌شان را چسبیده به هم از سینه و شکم گذرانده بودند، از هم جدا کردند.

مادر گریان دوقلوها، گینادی سابوکو گفت: "از خدا به خاطر همه چیز شکر می‌کنم؛ کلمات نمی‌تواند احساس خانواده ما درباره جدا شدن موفق آنجلینا و آنجلیکا را بیان کند."

سرپرست گروه جراحی، گری هارتمن در این بیمارستان واقع در شهر پالو آلتو در شمال کالیفرنیا گفت انتظار دارد که دخترها "بهبودی کامل پیدا کنند."

او گفت: "ما بسیار راضی هستیم... از این بهتر نمی‌شد این عمل را انجام داد."

"آنها بسیار مقاوم هستند. پیش‌آگهی درازمدتی که ما انتظار داریم زندگی سالم و شادمانه این جفت دخترها است. ما هیچ مانعی بر سر راه بهبودی کامل آنها نمی‌بینیم."

به گفته مسئولان بیمارستان این دوقلو اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، و اگر همه چیز خوب پیش برود احتمالا یک هفته را باید این بخش و یک هفته دیگر را در بخش عادی بگذرانند.

هارتمن به خبرنگاران گفت جراحی اندکی بیشتر از زمان پیش‌بینی‌شده طول کشید که مربوط به خطرناکترین بخش این عمل یعنی جدا کردن کبدهای دخترها بود و این جدا کردن به آهستگی اما بدون مشکل خاصی انجام شد.

او افزود: "خونریزی چندانی در طول عمل رخ نداد. و ما توانستیم عضلات شکم را بدون نیاز به پیوند، ببندیم، و بستن شکاف سینه هم بهتر از حد انتظار ما بود."

جراح پلاستیک، پیتر لورنز، که سرپرست بخش ترمیمی عمل بود، گفت پس از این عمل نشانه چندانی از گذشته این دو دختر روی بدن‌‌های شان به جای نمی‌ماند.

او افزود: "یک جوشگاه دراز به از میانه قفسه سینه تا ناف به صورت خط مستقیمی به چشم خواهد خورد."

این دخترهای متولد فیلیپین که در ماه اوت امسال 2 ساله شدند، از ناحیه قفسه سینه و شکم به هم چسبیده بودند، اما مغز، قلب، کلیه، معده و روده جداگانه داشتند.

کد خبر 150230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز