همشهری آنلاین: پزشکان در بزریل می‌گویند در حال حاضر تلاشی برای جراحی برای جدا کردن دوقلوی به هم‌چسبیده‌ای که دو سر و یک بدن مشترک دارند، نخواهند کرد.

TWINS

به گزارش خبرگزاری فرانسه این دوقلوی به‌هم‌چسبیده که روز دوشنبه 19 دسامبر متولد شدند و به مناسبت تعطیلات کریسمس عیسی و امانوئل نامیده شده‌اند، دارای مغزها و طناب نخاعی مجزا هستند اما اندام‌های داخلی مشترک دارند.

از آنجایی که هر دو مغز کار می‌کنند و دوقلوها در وضعیت پایداری هستند، پزشکان انجام هر نوع جراحی را در حال حاضر را رد می‌کنند.
دکتر نیلا داهاس از بیمارستان سانتا کاسا دا میسریوکوردیا در شهر شمالی بلم، محل تولد نوزادان، در بیانیه‌ای گفت: "تصمیم گیری درباره جراحی این دوقلو ناممکن است، نه تنها به خاطر دلایل جسمی، بلکه به دلایل اخلاقی."

دکتر داهاس گفت: "کهم است که درک کنیم دو نوزاد وجود دارند و نه یک نوزاد با دو سر."

مقامات بیمارستان می‌گویند مادر 23 ساله این نوزادان تنها هنگامی فهمید که دوقلو حامله است که در نزدیکی زایمان از او سونوگرافی انجام شد.

به گفته آنها این دو نوزاد به علت "تاخیر در تقسیم سلولی چسبیده به هم باقی مانده‌اند." این عارضه که آن را پاراپاگوس دایسفالیک می‌نامند، بسیار نادر است.

یک مورد مشابه از این نوع دوقلویی، آبی و بریتنی هنسل آمریکایی بودند که در 1990 متولد شدند و زندگی نسبتا طبیعی را در ایالت مینه‌سوتا گذرانده‌ اند و در سال 2008 در یک فیلم مستند ظاهر شدند.

کد خبر 154692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز