چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان آمریکایی با انجام تحقیقاتی تائید کردند پادتن‌هایی که برای مبارزه با آلرژی‌ها در بدن تولید می‌شوند می‌توانند در مبارزه با تومورهای مهلک مغزی کمک کنند

برش مغز

نتایج تحقیقات تیمی از پژوهشگران آمریکایی به سرپرستی دانشگاه براون در بررسی‌های خود تائید جدیدی از فرضیه‌ای را ارائه کردند که نشان می‌دهد پاسخ سیستم ایمنی به آلرژی‌ها می‌تواند خطر توسعه تومورهای مغزی مهلک را کاهش دهد.

نتایج این تحقیقات نشان داد افرادی که سطوح ایمنوگلوبین (IgE) در خون آنها کمی بالا است تا حد قابل توجهی با احتمال کمتری برای توسعه "گلیوما" (نوع بدخیم تومور سرطان مغز) مواجه‌اند و نسبت به افرادی که سطوح نرمال IgE دارند کمی طولانی‌تر عمر می‌کنند.

IgE یا "ایمنوگلوبین E" پادتنی است که پاسخ ایمنی بدن به عوامل آلرژی زا را بر می‌انگیزد.

این محققان در این باره توضیح دادند: این نتایج نشان می‌دهد که در افراد متاثر از آلرژی‌ها پاسخ ایمنی به سلول‌های سرطانی متفاوت است در واقع افرادی که از آلرژی‌ها رنج می‌برند می‌توانند از سرطان محافظت شوند.

این بررسی‌ها بر روی گروهی از بیماران قبل از اینکه تومور مغز در آنها تشخیص داده شود انجام و ارتباط میان IgE و خطر سرطان مغز اندازه‌گیری شد.

پژوهشگران یک کاهش قابل توجه را در مورد خطر بروز گلیوما در میان افراد با سطوح بالای IgE (بین 25 هزار تا 100 هزار واحد در لیتر برای یک هر یک گرم) بررسی کردند.

تعداد بیمارانی که در چهار مطالعه این بررسی شرکت کردند بسیار بالا بود درحالی که تنها 169 بیمار بعدها سرطان مغز را توسعه دادند.

کد خبر 149491
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز