یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

گروه حوادث: عامل قتل‌های زنجیره‌ای در شرق پایتخت، وقتی در مقابل 5 قاضی دادگاه قرار گرفت،در توضیح شگرد خود گفت: با استفاده از تاریکی شب از پشت سر به قربانیان حمله‌ور شده و بعد از زخمی‌کردن طعمه‌هایم در تاریکی متواری می‌شدم.

این مرد جنایتکار در طول 7 ماه 2 دختر بیگناه را به قتل رسانده و 9 زن و دختر را زخمی‌کرده بود.

پیگیری ماجرای جنایت‌های زنجیره‌ای جوان مخوف هنگامی‌در دستور کار پلیس تهران قرار گرفت که شامگاه سی‌ام آبان 84،دختر 26 ساله‌ای به نام( ندا) مقابل در ورودی خانه‌‌شان در خیابان 103 اتوبان شهید باقری با ضربه چاقوی مرگبار فرد ناشناسی به شدت مجروح شد، اما پس از انتقال به بیمارستان امام حسین ع جان باخت.

با گزارش این جنایت ماموران کلانتری 147 گلبرگ به محل جنایت رفته و به تحقیق از خواهر این دختر جوان پرداختند که وی در جریان بازجویی‌ها به کارآگاهان جنایی گفت: بعد از آ‌نکه خواهرم زنگ خانه را به صدا درآورد، برای باز کردن به مقابل در رفتم، اما قبل از گشودن در صدای فریاد ندا را شنیدم و وقتی در را باز کردم با جسد غرق خون او مواجه شدم، اما نتوانستم ضارب ناشناس را ببینم.

با گذشت یک ماه از این جنایت در‌حالی‌که بررسی‌ها برای شناسایی ضارب چاقو به دست بدون سرنخی از او  ادامه داشت، قتل فجیع دیگری در اتوبان شهید باقری به پلیس گزارش شد، مقتول دانشجوی جوانی به نام اعظم بود که در داخل خودروی خود با ضربه چاقوی مهاجمی‌از پای درآمده بود.

در حالی که احتمال اندکی از سوی پلیس برای زنجیره‌ای بودن این 2‌جنایت وجود داشت، بررسی‌های تخصصی بیانگر آن بود که در طی 7‌ماه گذشته حملات مشابهی در خیابان‌های اطراف اتوبان شهید باقری رخ داده است که در آنها جوان ناشناسی با چاقو به دختران جوان حمله ور شده و بعد از مجروح‌کردن آنها در تاریکی شب متواری شده است.

با مشخص شدن این موضوع پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای یافتن شبح مخوف که باعث ایجاد ترس در شرق تهران شده بود آغاز کرد و سرانجام در جریان بررسی‌های تخصصی و علمی، کارآگاهان کلانتری گلبرگ با ردگیری‌های پلیسی شبح جنایتکار را که جوان 18ساله‌ای به نام علی بود با کشاندن به محل قرار صوری در شرق تهران در ظهر 19 خردادماه دستگیر کردند.

شبح مخوف شرق پایتخت

با دستگیری این جوان وقتی در بازرسی بدنی از وی یک قبضه چاقوی ضامن‌دار که آثاری از خون خشک شده برروی آن وجود داشت کشف شد، مرد جوان تحت بازجویی قرار گرفت و به رغم انکارهای اولیه به قتل 2 دختر جوان و مصدوم کردن 9 دختر دیگر به انگیزه انتقام‌جویی از تمامی‌دختران و سرقت از آنها اعتراف کرد.

با تکمیل تحقیقات پرونده این جنایت برای صدور رای نهایی به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران  ارسال شد و روز گذشته دادگاه این جنایتکار در وقت فوق العاده برگزار شد.

در دادگاه چه گذشت؟

صبح یکشنبه 14 بهمن، پرونده جوان جنایتکار با حضور 5 قاضی دادگاه کیفری استان تهران (عزیزمحمدی‌، رحیمی، سالاری، افتخاری و عبداللهی) مورد رسیدگی قرار گرفت.

در این جلسه بعد از بیان کیفرخواست توسط نماینده دادستان تهران و درخواست قصاص از سوی خانواده 2 مقتول بیگناه(اعظم و ندا)،9 دختر و زنی که متهم با چاقو به آنها حمله‌ور شده بود ولی خوشبختانه زنده مانده بودند به تشریح لحظات وحشتناکی که با آن روبرو شده بودند پرداختند.

آنها همگی توضیح دادند مرد جوان بدون دلیل خاصی آنها را از پشت سر مورد حمله قرار داده و مثل یک سایه در تاریکی شب متواری شده است.

قاتل خونسرد

بعد از شنیدن اظهارات 9 مجروح حادثه، قاتل خونسرد در جایگاه دفاع قرار گرفت و در توضیح انگیزه خود از جنایتها گفت: فقط قصد ترساندن زنان و دختران را داشتم ولی نمی‌خواستم آنها را به قتل برسانم.

وی ادامه داد: در اولین جنایت در حال عبور از خیابان بودم که دختر جوانی را در حال پیاده‌شدن از خودروی پژو دیدم،به سرعت به او حمله‌ور شدم، اولش می‌خواستم او را بترسانم اما یکباره با چاقو به او ضربه زده و متواری شدم.

بعد از این جنایت به مدت3 روز در خانه‌مان افتاده بودم و بعد از آن بیش از 10 بار از کنار منزل آنها عبور کردم، اما چون علامتی از مرگ وی ندیدم کمی‌از نظر روحی آرام شدم.

مرد جوان در تشریح دومین جنایت خود نیز گفت: در حال عبور از حاشیه اتوبان بودم که متوجه مقتول شدم که برای جواب دادن به تلفن همراهش توقف کرده بود، به سرعت از در شاگرد داخل خودرو شدم و با چاقو به او ضربه زدم.

قاضی در مورد داشتن کینه از دختران سئوال کرد که وی گفت: اظهارات اولیه ام را نزد بازپرس قبول ندارم، اما در تمامی‌جنایت‌ها در تاریکی شب از جلوی دختران و زنان جوان رد می‌شدم و سپس آنها را از پشت سر می‌زدم.

ساعتی پس از پایان دادگاه قضات شعبه 71 پس از شور متهم به قتل را به 2 بار قصاص و به حداکثر مجازات زندان برای سرقت و جراحات وارده به مصدومان حادثه محکوم کردند.

کد خبر 14938

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز