پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

گروه حوادث: طناب قرمز رنگی که به دور جسد مقتول پیچیده شده بود سرنخ مهمی‌بود تا کارآگاهان پلیس را به عامل جنایت برساند.

سرهنگ مصطفی رجبی ریاست اداره آگاهی پایتخت روزگذشته با اعلام خبر دستگیری متهم جنایت لواسان گفت: دوم دی ماه کارآگاهان ویژه قتل آگاهی تهران از قتل مرد جوانی در اطراف لواسانات مطلع شدند، با حضور ماموران و بازپرس دادسرای لواسانات در صحنه جنایت، مشخص شد عامل جنایت بعد از قتل مرد جوان،جسد او را در داخل یک کیسه پلاستیکی قرار داده و پس از آنکه طناب قرمز رنگی را به دورش پیچیده، آن را در کنار طویله یکی از خانه‌های روستایی رها کرده است.


در حالی که هیچکس متوجه نشده بود که چه کسی کیسه سیاه را در آنجا رها کرده است، تحقیقات پلیسی برای یافتن عامل جنایت آغاز شد، وقتی که بررسی‌های پلیسی نشان داد مقتول با مالک طویله‌ای که جسدش در کنار آن رها شده اختلاف داشته است، وی به عنوان یکی از مظنونان اصلی جنایت مطرح شد. 

 در بررسی‌های بعدی مشخص شد مرد جوان چند روز قبل از قتلش از دختر این مرد خواستگاری کرده ولی با مخالفت وی روبرو شده است. به این ترتیب احتمال آنکه وی عامل اصلی جنایت باشد قوت گرفته و وی به طور نامحسوس تحت کنترل کارآگاهان پلیس قرار گرفت.


طناب قرمز، سرنخی برای یک جنایت
در حالی که بررسی‌های کارآگاهان پلیس درباره این جنایت ادامه داشت، ماموران متوجه شدند در روز برگزاری مراسم ختم مقتول، پدر دختر جوان گوسفندی را قربانی کرد که طناب قرمز رنگی مشابه طنابی که کیسه پلاستیکی جسد با آن بسته شده بود به گردن دارد.

 در حالی که رفتار غیرعادی این مرد در مراسم ختم سوءظن کارآگاهان اداره 10 آگاهی پایتخت را برانگیخته بود، وی با دستورقضائی بازداشت و تحت بازجویی قرارگرفت.

 این مرد که درابتدا منکر ارتکاب جنایت بود، وقتی تحت بازجویی‌های تخصصی کارآگاهان قرار گرفت با اعتراف به قتل مرد جوان درخصوص انگیزه‌اش از این جنایت گفت: از مدتها پیش با مرد جوان به خاطر بدهی‌اش اختلاف پیدا کرده بودم، چند روز قبل ازجنایت وقتی دخترم به من گفت که از وی خواستگاری کرده است، عصبانی شده و تصمیم به قتل او گرفتم.

روزحادثه به بهانه‌ تعمیر و  وارسی طویله، مقتول را به آنجا کشانده و در آنجا با چوب به وی حمله کرده و او را به قتل رساندم، سپس جسدرا داخل پلاستیک پیچیده و با طناب قرمزرنگی که راز جنایت را فاش کرد بسته و در آنجا رها کردم.

کد خبر 14191

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز