گروه حوادث: در درگیری مسلحانه ماموران نیروی انتظامی‌سمیرم و قاچاقچیان مواد مخدر، 10 نفر از ماموران پلیس و مردم این شهرستان شهید و 4 قاچاقچی بین المللی مواد مخدر به هلاکت رسیدند.

در این درگیری که از شب تاسوعا آغاز شده و 18 ساعت به طول انجامید، ماموران موفق شدند 1500 کیلو گرم مواد مخدر و مقداری سلاح و مهمات از قاچاقچیان کشف کنند.

شامگاه دوشنبه گذشته، همزمان با تاسوعای حسینی، ماموران پلیس سمیرم در محور حنا- آباده سرگرم گشت زنی و بازرسی خودروهای عبوری بودند که به یک دستگاه وانت مزدا مظنون شدند.

پس از آنکه ماموران به این خودرو دستور ایست دادند، راننده وانت به سرعت خود افزوده و اقدام به فرار کرد و به این ترتیب تعقیب و گریز آغاز شد. هنگامی‌که مأموران در تعقیب خودروی مزدا بودند، سرنشینان این خودرو به سوی ماموران آتش گشودند که بر اثر آن، فرمانده پاسگاه 11 سمیرم به شهادت رسید.

از آنجا که احتمال می‌رفت سرنشینان این خودرو از اشرار و قاچاقچیان باشند، ماجرا به دیگر واحدهای گشتی گزارش شد و دقایقی بعد قاچاقچیان که پلیس در تعقیب آنها بود در روستایی در نزدیکی سمیرم خودروی خود را رها کرده و با استفاده از تاریکی شب و با گروگان گرفتن تعدادی از ماموران به سوی یک مرغداری در ارتفاعات صعب العبور و پوشیده از برف منطقه گریختند.

مردم منطقه که با شنیدن صدای شلیک گلوله‌ها و حضور خودروها و آمبولانسها از ماجرا مطلع شده بودند، به کمک ماموران پلیس شتافتند. در حالی که تیم‌‌های دیگر پلیس نیز وارد ماجرا شده و مرغداری را محاصره کرده بودند،  روز بعد با روشن شدن هوا و همزمان با روز عاشورا، قاچاقچیان به سوی ماموران و مردم آتش گشودند و به این ترتیب درگیری مسلحانه خونین آغاز شد.

با گذشت 18 ساعت از آغاز درگیری در حالی که 6 نفر از مردم محلی و 4 مامور به شهادت رسیده و 13 نفر مجروح شده بودند، ماموران توانستند 4 قاچاقچی مخدر را به هلاکت برسانند. با هلاکت قاچاقچیان، در بازرسی خودروی به‌جا مانده ازآنها 1500 کیلو مواد مخدر و تعدادی سلاح و مهمات کشف شد.

به گفته فرمانده انتظامی سمیرم، قاچاقچیان از منطقه سیستان و بلوچستان بوده‌اند اما هویتشان هنوز به طور قطعی مشخص نشده است.

از سوی دیگر، جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز با تاکید بر کشته شدن تمامی اشرار در این حادثه  گفت:  علی رغم تأکید مأموران امنیتی، مردم بعد از اطلاع از حادثه به محل آمدند که یکی از اشرار که هنوز زنده بود 5 نفر از مردم را در این صحنه به شهادت رساند.  وی از انجام تحقیقات گسترده برای پیگیری علل حادثه و جزئیات آن خبر داد.

سه روز عزای عمومی

به دنبال شهادت 10 نفر از ماموران و مردم سمیرم در درگیری با اشرار مسلح، از سوی فرماندار اصفهان سه روز در این منطقه عزای عمومی‌اعلام شد.

همچنین استاندار اصفهان طی پیامی‌خطاب به مردم شهرستان سمیرم، از خانواده جانباختگان این حادثه دلجویی واز مردم منطقه قدردانی کرد.

کد خبر 14652

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز