مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت دوچرخه ویژه بانوان در حال طراحی است.

royanian

 در حالی که شهرداری تهران توسعه دوچرخه‌سواری را در حمل‌و ‌نقل شهری دنبال می‌کند، این گفته سردار رویانیان نیز  از افق جدیدی در حمل و نقل غیرموتوری در آینده خبر می‌دهد.

شهرداری تهران در سال 89 نسبت به تدوین طرح جامعی در این حوزه اقدام و پس از آن خطوط ویژه دوچرخه را در منطقه‌هایی مانند 5، 8، 12، 14، 19، 21 و 22 راه‌اندازی کرد..

سید جعفر تشکری هاشمی ـ معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران نیز، سال 90 را سال توسعه دوچرخه سواری دانست و از عزم شهرداری برای تامین زیرساخت‌های این موضوع خبر داده است.

بنا براظهارات تشکری هاشمی، تا پایان امسال مجموع خطوط ویژه دوچرخه در سطح شهر تهران، به بیش از 300 کیلومتر خواهد رسید و هزار خانه دوچرخه نیز، در نقاط مختلف پایتخت راه‌اندازی خواهد شد تا شهروندان بتوانند از صدهزار دوچرخه موجود در آنها، برای رفع نیازهای حمل و نقلی کوتاه مسیر خود استفاده کنند.

و حالا محمد رویانیان ـ رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور ـ در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عزم دولت برای توسعه حمل و نقل پاک از طریق دوچرخه سواری، از طراحی دوچرخه ویژه زنان خبر داد و افزود: این دوچرخه که در دست طراحی است، دارای ویژگی‌های لازم برای حفاظت از زنان و رعایت شئونات لازم خواهد بود.

البته او  زمان دقیق تولید این دوچرخه را اعلام نکرد، اما گفت:" هنوز امکان استفاده زنان از دوچرخه در حمل و نقل شهری وجود ندارد."

کد خبر 149294
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز