گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران طی سخنانی در «پنجاه و نهمین کنگره جهانی اتحادیه بین‌المللی حمل‌ونقل عمومی» موسوم به UITP در دبی، ضمن تشریح موفقیت‌ها و دستاوردهای تهران در حوزه حمل‌ونقل عمومی، چالش‌ها و محدودیت‌های پیش ‌روی پایتخت کشورمان به‌منظور تحقق حمل‌ونقل پایدار شهری را تبیین کرد.

حمل ونقل

سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه 51‌درصد سفرهای تهران به وسیله حمل‌ونقل عمومی صورت می‌گیرد، گفت: روزانه 16میلیون سفر در تهران انجام می‌شود که 22 درصد به وسیله تاکسی، 20 درصد اتوبوس، 9 درصد مترو و 41 درصد وسایل نقلیه شخصی و 8 درصد نیز با سایر وسایل نقلیه انجام می‌شود.وی سرعت وسایل نقلیه شخصی در هسته مرکزی شهر را 17 کیلومتر و در سایر محدوده‌های شهری 26 کیلومتر در ساعت و نیز سرعت اتوبوس‌ها در هسته مرکزی شهر را15.5  کیلومتر و در خطوط ویژه 18 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: روزانه4.4 میلیون جابه‌جایی از طریق ناوگان اتوبوسرانی و 1.8 میلیون جابه‌جایی نیز از طریق شبکه مترو انجام می‌شود.

تشکری هاشمی عناوین اقدامات انجام شده در زمینه حمل‌ونقل پایدار شهری در تهران را برشمرد و اظهار کرد: ارائه خدمات حمل‌ونقل همگانی مطلوب از طریق طراحی سیستم حمل‌ونقل عمومی با محوریت خطوط ریلی (مترو) و اتوبوسرانی به‌ویژه اتوبوس‌های تندرو (BRT) به‌عنوان شبکه اصلی و ون و تاکسی به‌عنوان سرویس‌های مکمل و اولویت طراحی شبکه معابر براساس سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی، از جمله این اقدامات به شمار می‌آیند.

وی با تشریح اهداف شهرداری تهران در اجرای سامانه اتوبوس‌های تندرو (BRT) و با اشاره به تجربیات این پروژه، گفت: ایجاد سیستم‌های حمل‌ونقل شهری مجهز به سامانه‌های هوشمند در راستای افزایش دقت و سرعت خطوط ریلی و انعطاف‌پذیری سامانه اتوبوسرانی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

کد خبر 132394

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار