گروه شهری: رئیس ستاد اقامه نماز کشور در دیدار با معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:

ناوگان حمل‌ونقل شهری با 11 میلیون جابه جایی در روز، بزرگ‌ترین ظرفیت فرهنگی پایتخت به‌منظور تبلیغ آموزه‌های دینی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی افزود: در موضوعات اجتماعی از جمله موضوع ترافیک، غفلت به بلای عمومی و مهم جامعه تبدیل شده و در رانندگی نیز غفلت از قانون، غفلت از حقوق دیگران و غفلت از ایمنی و سلامت خودرو، دلیل بسیاری از تصادفات رانندگی است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گسترش حق‌پذیری در جامعه را از جمله راهکار‌های کاهش حوادث و گسترش سلامت در جامعه دانست و اظهار کرد: در موضوع حمل‌ونقل عمومی باید به مسائل بهداشتی و مباحث اخلاقی توجه کنیم و برای کار فرهنگی هزینه کرده و از روحانیون و شعرا و حتی طنزپردازان دعوت کنیم. وی وجود 11 میلیون جابه‌جایی در روز را ظرفیت بالایی برای انجام کارهای بزرگ در حوزه مسائل فرهنگی دانست و اضافه کرد:

از طریق انجام فعالیت‌های عظیم و دائمی و با فکر، جوهر، اراده، اخلاص و همت، می‌توان از این ظرفیت شگرف در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و به الگویی برای همه شهرهای ایران تبدیل شوید. پیش از سخنان وی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با ارائه گزارشی کوتاه، ضمن اشاره به خلأ و ضعف فرهنگی در حوزه ترافیک، اظهار کرد: به این منظور درصدد استفاده از آموزه‌های دینی برای بهبود زندگی ماشینی و فرهنگ شهرنشینی هستیم.

کد خبر 134841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز