گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از 10 میلیون تومان کمک بلاعوض به خریداران مینی‌بوس‌ در شهر تهران، توسط شهرداری خبر داد.

هاشمی تشکری

 

سیدجعفر تشکری‌هاشمی در مراسم آغاز واگذاری 1000دستگاه مینی‌بوس دوکاتو فیات به ناوگان حمل‌ونقل شهر تهران با اشاره به اینکه متوسط عمر مینی‌بوس‌های تهران 25 سال است، تاکید کرد: این موضوع مشکلات بسیاری را در حوزه زیست‌محیطی به‌وجود آورده است. وی با بیان اینکه شهر تهران با توجه به شرایط خاصی که از نظر آلودگی هوا دارد، نیازمند وسایل حمل‌ونقل عمومی ویژه‌ای است، افزود: بسیاری از وسایل حمل‌ونقل عمومی تهران که از گذشته باقی مانده، به‌گونه‌ای طراحی شده بود که بیشتر برای حمل‌ونقل برون‌شهری کاربرد داشت.

تشکری‌هاشمی با اشاره به جلسات مشترک شهرداری تهران با وزارت کشور به‌منظور تامین مینی‌بوس‌هایی که امکان سوار و پیاده شدن آنها آسان باشد و نیز مواردی همچون استاندارد بودن ارتفاع، تهویه و ایمنی خودرو، یادآور شد: طی این مدت برندهایی از کشور چین و نیز چند خودروساز داخلی برای تامین این مینی‌بوس‌ها به شهرداری معرفی شد اما محصولات آنها مناسب با شان مردم تهران نبود. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به کیفیت بالای مینی‌بوس‌هایی که در این مراسم به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران افزوده خواهند شد، خاطرنشان کرد: این مینی‌بوس‌ها با مساعدت مالی سازمان محیط‌زیست و وزارت کشور به ناوگان تهران افزوده می‌شوند.

تشکری‌هاشمی توضیح داد: وزارت کشور به خریداران مینی‌بوس‌ها 20 میلیون تومان وام کم‌بهره اعطا می‌کند و 10 میلیون‌تومان کمک بلاعوض نیز از سوی سازمان محیط‌زیست در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. وی تاکید کرد: شهرداری تهران نیز 10 میلیون تومان کمک بلاعوض به خریداران این مینی‌بوس‌ها واگذار می‌کند.معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به کسب رتبه سوم جهانی این کلانشهر در زمینه توسعه حمل‌ونقل پایدار، عنوان کرد: طی سال‌های گذشته وضعیت خوبی در حوزه حمل‌ونقل عمومی نداشتیم؛ به‌طوری‌که این وضعیت در شان مردم نبود.

تشکری‌هاشمی از پیش‌بینی اجرای طرح سیستم یکپارچه حمل‌ونقل عمومی در تهران خبر داد و اظهار کرد: در قالب این طرح توزیع سفرها براساس حجم، مقصد و طول مسافت میان وسایل مختلف حمل‌ونقل عمومی طبقه‌بندی شده است. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این‌ باره افزود: بر این اساس مترو و اتوبوس‌های تندرو برای جابه‌جایی‌های انبوه درنظر گرفته می‌شوند و در لایه دوم، ناوگان اتوبوسرانی و در نهایت تاکسی و مینی‌بوس برای دسترسی‌های محلی در کلانشهر تهران پیش‌بینی شده است.

 

کد خبر 134154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز