گروه شهری: مجموع خطوط مترو و اتوبوس‌های تندرو در پایان سال 90 به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به 268 کیلومتر خواهد رسید.

مترو

سیدجعفر تشکری‌هاشمی در نخستین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران ضمن ارائه گزارش عملکرد سال گذشته این معاونت، برنامه‌های حمل‌ونقل شهری پایتخت در سال جدید را نیز اعلام کرد. در این همایش که با حضور شهردار تهران و در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، سیدجعفر تشکری‌هاشمی گفت: در چشم‌انداز حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، ارتقای کیفیت آمد و شد شهروندان براساس شهری انسان محور مورد توجه قرار گرفته است.

او امکان استفاده همه شهروندان از حمل‌ونقل عمومی ایمن، پاک، راحت و روان و در عین حال در دسترس و یکپارچه را از جمله اهداف این چشم‌انداز بر شمرد و افزود: به‌منظور دستیابی به این اهداف، آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک به‌صورت جدی در دستور کار مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک قرار دارد. معاون شهردار تهران توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی و افزایش مطلوبیت این سیستم را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: علاوه بر این ایمن‌سازی‌، هوشمند‌سازی‌ و یکپارچه‌سازی‌ سیستم‌های حمل‌ونقل و توسعه حمل‌ونقل پاک، از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

ورود 275 واگن مترو در سال 90

او در توضیح توسعه خطوط و ایستگاه‌های مترو گفت: در پایان سال 89 طول خطوط مترو به 125 کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های آن به 70 ایستگاه رسیده که با بهره‌برداری از 15 کیلومتر خط و 12ایستگاه جدید در سال‌جاری، این میزان در پایان سال 90 به 140 کیلومتر خط و 82 ایستگاه مترو افزایش خواهد یافت. معاون شهردار تهران در تشریح توسعه ناوگان مترو نیز خاطرنشان کرد: در پایان سال 89 تعداد 40 دستگاه لکوموتیو و 701 واگن مترو مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود که با بهره‌برداری از 24 دستگاه لکوموتیو و 275 واگن جدید، این تعداد در پایان سال 90 به 64 دستگاه لکوموتیو و 976 واگن افزایش پیدا خواهد کرد.

43 کیلومتر خط جدید اتوبوس‌های تندرو

او با اشاره به بهره‌برداری از 23 کیلومتر خط جدیداتوبوس‌های تندرو در سال 89، طول این خطوط در پایان سال گذشته را 85 کیلومتر در 5 خط اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از 43 کیلومتر خط جدید اتوبوس‌های تندرو در سال 90، طول این خطوط در سال‌جاری به 128 کیلومتر می‌رسد. تشکری هاشمی از تحویل 25 دستگاه اتوبوس دو کابین به ناوگان اتوبوسرانی تهران در سال گذشته و ورود 575 دستگاه اتوبوس دو کابین جدید به این ناوگان در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: با ورود اتوبوس‌های جدید دو کابین و با نوسازی 5 هزار دستگاه اتوبوس تک کابین در 5 سال اخیر، متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی تهران به کمتر از 5 سال کاهش پیدا کرده است.

او با اشاره به ساخت نخستین پارکینگ تمام مکانیزه در سال 89 و با اعلام اینکه 3 باب پارکینگ مکانیزه جدید در سال 90 احداث می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته 19 پل مکانیزه عابر پیاده و 200 جزیره ایمنی ویژه عابران پیاده ساخته شده و در سال جدید 27 پل عابر پیاده و 300 جزیره ایمنی احداث خواهد شد. معاون شهردار تهران از مناسب‌سازی‌ 2هزار و 92 نقطه از معابر شهری جهت تسهیل در عبور و مرور جانبازان، معلولان و سالمندان و اصلاح هندسی یکهزار و 350 نقطه در سال 89 خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته نسبت به خط کشی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به طول 14 میلیون متر، نصب 10 هزار متر مربع انواع تابلوهای شناسایی مسیر و اجرای 150 هزار عدد انواع تجهیزات ترافیکی اقدام شد.

او با اعلام اینکه در راستای افزایش ایمنی و بهره‌وری معابر در سال جدید 11 میلیون متر از معابر شهری خط‌کشی می‌شود، اضافه کرد: امسال 7 هزار و 500 متر مربع انواع تابلوهای هدایت مسیر نصب و 200 هزار عدد تجهیزات مختلف ترافیکی اجرا خواهد شد.
تشکری‌هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: حذف بلیت کاغذی در اتوبوسرانی به‌عنوان نماد مدیریت سنتی و جایگزینی کارت بلیت مشترک مترو و اتوبوسرانی به‌عنوان گامی مهم در حوزه نرم افزاری، از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری در جهت تحقق شهر الکترونیک بود.

کد خبر 131748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز