گروه شهری: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر واقعی بودن نرخ‌ نهایی تعیین شده برای سال 90، گفت: اگر نرخ‌ها واقعی تعیین نشوند کنترل تاکسی‌های شهر تهران بسیار سخت خواهد بود.

فضل‌الله اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه کرایه اعلام شده به شورای شهر براساس نرخ تورم سال 90 و تغییر قیمت سوخت پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تهیه شده است، گفت: برای تعیین این امکان اثرگذاری قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در زندگی تاکسیرانان و شرایط خودرو ی آنها به‌طور کامل بررسی و با دلایل مستند به شورای شهر و فرمانداری تهران ارسال شده است.

وی با اشاره به جلساتی که تاکنون با شورای شهر و فرمانداری تهران در مورد نرخ جدید تاکسی‌ها در سال 90 داشته‌اند، گفت: شورای شهر نرخ پیشنهادی سازمان تاکسیرانی را نیز تعدیل کرده و 15 درصد افزایش نرخ تثبیت شده در واقع کمتر از نرخ پیشنهادی سازمان تاکسیرانی است. اسلامی افزود: در واقع با این 15‌درصد افزایش نرخ، جبران 30 درصد افزایش قیمت سوخت پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها صورت می‌گیرد و تعادلی بین مصرف تاکسیرانان و نرخ‌های تعیین شده به‌وجود می‌آید.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: تاکسی همانند اتوبوس و مترو وسیله حمل‌ونقل عمومی نیست که درصورت نیاز شهرداری مابه‌التفاوت قیمت سوخت آنها را محاسبه کند بلکه در طول این چند‌ساله تاکسیرانان همانند مردم فشارهای اقتصادی را تحمل کرده‌اند.

وی به ایسنا گفت: سازمان تاکسیرانی و شورای شهر تهران روی نرخ تعیین‌شده برای تاکسی‌ها در سال 90 تاکید دارند، چرا که این قیمت‌ها و افزایش نرخ را واقعی می‌دانند. اسلامی در خاتمه اضافه کرد: از ابتدای سال جدید و در روزهای پایانی سال گذشته گزارش قابل‌توجهی از تخلف تاکسیرانان نداشته‌ایم اما اگر قیمت‌های جدید غیرواقعی تعیین شوند برای تاکسیرانان صرفه اقتصادی ندارد و آن وقت کنترل آنها در شهری نظیر تهران سخت خواهد شد.

کد خبر 131666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز