گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران همزمان با آغاز سال جدید تحصیلی اعلام کرد: با تجهیز مترو و اتوبوسرانی به واگن‌ها و اتوبوس‌های جدید، ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی به بیش از 11 میلیون سفر در روز افزایش پیدا کرده است.

حمل و نقل

سید جعفر تشکری هاشمی افزود: به این ترتیب برای نخستین بار سهم وسایل نقلیه عمومی در حمل‌ونقل شهری از مرز 50 درصدفراتر می‌رود.معاون شهردار تهران با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته در ستاد استقبال از مهر اظهار کرد: این ستاد به‌خوبی توانسته همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی ترافیک را در آغاز سال جدید تحصیلی صورت دهد. تشکری هاشمی با بیان اینکه هر سال با آغاز ماه مهر حجم سفرهای شهری 25 درصد افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: بیشتر این سفرها توسط دانش‌آموزان و دانشجویان انجام می‌شود اما برخی خانواده‌ها نیز به افزایش ترافیک دامن می‌زنند.

معاون شهردار تهران با تاکید بر هماهنگی‌ها و همکاری‌های به‌عمل آمده در ستاد استقبال از مهر اظهار کرد: در قالب این ستاد سعی کرده‌ایم با افزایش کارایی و بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی ترددهای شهری راحت‌تر انجام شود.تشکری هاشمی با اشاره به اینکه از مهرماه سال گذشته تا مهر ماه سال‌جاری حدود 500هزار دستگاه خودرو و چند صد هزار دستگاه موتورسیکلت به معابر شهری تهران اضافه شده، تصریح کرد: در همه ابعاد از جمله تامین ایمنی و تردد روان در شهر با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به جنوب شهر دارد، افزود: بخش قابل توجهی از اتوبوس‌های جدید به جنوب شهر اختصاص پیدا کرده و برای نمونه نسبت به تقویت اتوبوس‌های خط 2 تندرو اقدام شده است.

رئیس ستاد استقبال از مهر خاطرنشان کرد: بنا نداریم با طرح مسائل و مشکلات عدیده‌ای که با آنها روبه‌رو هستیم کام مردم خوب و دانشجویان و دانش‌آموزان عزیز را تلخ کنیم و با وجود همه بی‌مهری‌ها و کم لطفی‌ها، مدیریت شهری عزم خود را جزم کرده که با تمام توان در جهت خدمت‌رسانی هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکند.

تجهیز و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه برای استقبال از مهرماه، نسبت به آماده‌سازی‌ کامل ناوگان حمل‌ونقل عمومی و افزایش بهره‌وری ناوگان اقدام شده است، گفت: در مهرماه با تمام ظرفیت و امکانات به شهروندان خدمات‌رسانی خواهیم کرد.سیدجعفر تشکری‌هاشمی ادامه داد: برای آنکه هماهنگی کامل بین بخش‌های مختلف و مسئولان در حوزه ترافیک وجود داشته باشد، ستاد مهر با حضور و هماهنگی مدیران شهری، پلیس راهور، آموزش و پرورش، اورژانس و گروه‌های امدادی و... تشکیل شده است تا با آمادگی و هماهنگی کامل به استقبال از مهر برویم. وی ادامه داد: در بخش مترو، تا پایان مهرماه شاهد توسعه شمالی خط یک و بهره‌برداری از ایستگاه تجریش که ایستگاه بسیار مهم متروست، خواهیم بود. همچنین با ورود واگن‌های جدید مترو به خطوط 8.8 درصد به ظرفیت مترو افزوده می‌شود و قادر خواهیم بود که سرفاصله حرکت قطارها را تا حدی کاهش دهیم.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در تلاشیم که با آغاز فصل مدارس سر فاصله حرکت قطارها را در خط یک مترو به 4.5 دقیقه، خط 2 به3.5  دقیقه، خط 4 از 10 دقیقه به 7 دقیقه کاهش دهیم و تعداد قطارهای سریع‌السیر خط تهران - کرج را نیز افزایش دهیم. وی با تاکید براینکه 100 درصد ناوگان مترو در خدمت مردم خواهد بود، گفت: با توجه به سهم بانوان در مجموع کل مسافران مترو در هر قطار یک واگن به تعداد واگن بانوان افزوده خواهد شد.

تشکری هاشمی در ادامه تاکید کرد: با توجه به ورود 200 دستگاه اتوبوس دوکابین و 88 دستگاه اتوبوس تک کابین به خطوط اتوبوسرانی، ظرفیت جابه جایی در خطوط اتوبوسرانی نیز9.5 درصد افزایش یافته و اتوبوسرانی با تمام توان و امکانات در مهرماه به شهروندان خدمات‌رسانی خواهد کرد. وی افزود: در ایام تابستان نسبت به آماده‌سازی‌ و تعمیر 1000 دستگاه اتوبوس که به اورهال و تعمیرات اساسی نیاز داشته‌اند، اقدام شده تا بتوانیم خدمات‌رسانی مناسبی به شهروندان داشته باشیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه با تاکید براینکه تاکسیرانی شهر تهران نیز با تمام ناوگان و ظرفیت و توان به شهروندان خدمات رسانی خواهد کرد، گفت: امسال مقرر شده که 14 هزار و 800 دستگاه تاکسی به‌عنوان سرویس مدرسه به دانش‌آموزان خدمات رسانی کنند که این یک اتفاق خوب محسوب می‌شود، چرا که در سال نخست تنها 500 دستگاه تاکسی به‌عنوان سرویس مدرسه خدمات رسانی به دانش‌آموزان را بر عهده داشتند و خودروهای شخصی اکثر جابه جایی دانش‌آموزان را صورت می‌دادند. وی تاکید کرد: ضوابط خاصی برای فعالیت سرویس مدارس تعیین شده تا بهترین خودروها و راننده‌ها برای خدمات رسانی به دانش‌آموزان انتخاب شوند، چنانچه تاکسی‌های سرویس مدرسه نباید عمر بیش از 5 سال داشته باشند، به‌طور حتم باید معاینه فنی دریافت کرده باشند، راننده‌ها تحت آموزش‌های ویژه قرار می‌گیرند و باید از صلاحیت لازم برخوردار باشند، همچنین تمامی سرویس مدارس موظف به رعایت نرخ مصوب کرایه‌ها هستند.

معاون شهردار تهران در پایان، ایمن‌سازی‌ اطراف مدارس، نظارت و کنترل بر وضعیت ترافیک از طریق 639 دوربین نظارت تصویری، بهره‌گیری از 90 دوربین ثبت تخلف برای ثبت تخلفات سرعت و افزایش ایمنی معابر و کاهش تصادفات و ترافیک، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و استقرار گروه‌های امداد و نجات و نظارت بیشتر بر این نقاط و انجام خط‌کشی عابر پیاده در 8 هزارو 55 بلوک در اطراف مدارس را از دیگر اقداماتی دانست که همزمان با بازگشایی مدارس و افزایش ترددهای شهری، برای تسهیل ترافیک و مدیریت بهتر و دقیق‌تر صورت گرفته است.

کد خبر 146478
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز