همشهری آنلاین: در پی وقوع حادثه زلزله در منطقه وان کشور ترکیه پیام همدردی از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نخست وزیر و رئیس مجلس ترکیه ارسال شد.

زلزله

متن پیام علی لاریجانی بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم ، وقوع حادثه زلزله در منطقه استان وان که در مرز مشترک با جمهوری اسلامی ایران است و منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از مردم کشور دوست ترکیه شد، موجب تاسف گردید.

بحمدالله کار امداد رسانی به مصدومان و آسیب دیدگان این سانحه از سوی مردم عزیز کشورمان از همان زمان وقوع زلزله با اعزام نیروهای امدادی و ارسال کمک ها آغاز گشته و همچنان نیز ادامه دارد.

اینجانب از سوی خود و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز همدردی به ملت، پارلمان و دولت برادر ترکیه و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک و همیاری در امداد رسانی به مردم آسیب دیده و رسیدگی به مجروحان، سلامت و بهروزی ملت مسلمان ترکیه را از خداوند مسئلت می کنم .

بنا بر این گزارش، زلزله 7.3 ریشتری روز گذشته شهر وان در جنوب شرقی ترکیه را لرزاند که تاکنون بیش از 200 کشته و بیش از هزار زخمی بر جا گذاشته است.

پیام تسلیت صالحی به دولت و مردم ترکیه 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در پی وقوع زلزله در شرق ترکیه، در تماس تلفنی با احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه این کشور ، ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم ترکیه، این حادثه را به آنها تسلیت گفت .

صالحی در این تماس تلفنی با ابراز همدردی با بازماندگان کشته شدگان این حادثه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارسال هرگونه کمک انسان دوستانه به ترکیه اعلام کرد.

بنا براین گزارش زلزله 7.3 ریشتری روز گذشته شهر وان در جنوب شرقی ترکیه، تاکنون بیش از 200 کشته و بیش از هزار زخمی بر جا گذاشته است.

 

 

کد خبر 149287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز