جمعه ۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجلس شورای اسلامی طی هفته جاری تقاضای استعفای علی مطهری نماینده مردم تهران و طرح استیضاح سیدشمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد را بررسی می‌کند.

 به گزارش ایسنا، سوال نماینده شهریار از وزیر کشور، بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح اداره صدا و سیما براساس اصل 85 قانون اساسی و تقاضای رسیدگی به طرح عدم لزوم بیمه مجدد اجباری شاغلین فصلی و ساکنین شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر که نزد صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بیمه می‌باشند در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد.

 بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از حادثه منجر به فوت و جرح عده‌ای از کارگران در کارخانه ایران خودرو و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از مناقصات، مزایده‌ها و واگذاری شرکت مپنا وابسته به وزارت نیرو از دیگر دستورات کاری مجلس در هفته جاری است.

 گزارشهای سه گانه کمیسیون اصل 90 قانون اساسی درباره سوء استفاده مالی اخیر بانکی، اعلام مغایرت برخی از موارد اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با قانون و عملکرد وزارت نیرو و سازمان آب و برق استان خوزستان در خصوص طرح آبرسانی غدیر و تامین آب شرب شهرهای خرمشهر و آبادان نیز این هفته در مجلس بررسی می‌شود.

 بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از مرکز پژوهش‌های مجلس، بررسی گزارش‌ کمیسیون انرژی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از قراردادهای نفت و گاز و رد تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت نفت و برخی از شرکت‌های تابعه درباره خرید لوله‌های انتقال گاز، گزارش کمیسیون کشاورزی در خصوص رد تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور، گزارش کمیسیون اجتماعی درخصوص رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شورای عالی اداری و برخی از اقدامات اخیر دولت مثل دورکاری و انتقال وزارتخانه‌ها و کارکنان به سایر استانها، گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از هزینه‌های ناشی از قطع ارتباط تلفن‌های همراه و تعداد مشترکان ایرانسل و گزارش کمیسیون کشاورزی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست از جمله دستورات کاری این هفته مجلس شورای اسلامی است.

 همچنین کمیسیون کشاورزی این هفته درباره طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی گزارش می دهد، لایحه اصلاحیه پروتکل مونترال درباره مواد کاهنده لایه ازن مصوب یازدهمین اجلاس اعضاء پکن و لایحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرائم زیست محیطی نیز در دستور کار هفته جاری مجلس شورای اسلامی است.

 گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره لایحه اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنان و طرح اصلاح تبصره سه ماده 28 قانون انتخابات مجلس به عنوان دستور کار این هفته نمایندگان مجلس به چاپ رسیده است.

 گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص لایحه عضویت ایران در موسسه منطقه‌ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اندازه‌شناسی و لایحه تصویب احکام و مصوبات بیست و چهارمین کنگره اتحادیه جهانی پست منعقد شده در ژنو سال 2008 میلادی نیز در دستور این هفته مجلس قرار دارد.

 گزارش کمیسیون عمران درباره لایحه موافقتنامه بین ایران و برنامه اسکان انسانی سازمان ملل متحد جهت تاسیس دفتر زیستگاه هبیتات سازمان ملل متحد برای کاهش بلایا در تهران و لایحه اصلاح ماده سه قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری نیز جزو دستورات کاری مجلس است.

 گزارش کمیسیون انرژی درخصوص لاحیه عضویت ایران در آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر نیز از دیگر دستورات کاری مجلس در این هفته است.

 کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی درباره طرح اصلاح قوانین نحوه معرفی، انتخاب و فعالیت ناظرین و ساماندهی امور نظارتی مجلس نیز این هفته گزارش می‌دهد.

 گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره تفریغ بودجه سال 1388 کل کشور، تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در برنامه چهارم توسعه، عملکرد دولت درخصوص جزء «ب» بند یک و بند دو و تبصره‌های مربوطه در اجرای بند شش ماده 33 آیین‌نامه داخلی مجلس و رد تقاضای تحقیق و تحفص از میزان تحقق اهداف سند چشم‌انداز نیز در دستور هفتگی مجلس قرار دارد.

 همچنین انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و یک نفر از اعضای کمیسیون عمران به عنوان ناظر در شورای آمایش سرزمین نیز در دستور این هفته مجلس است.

 بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره عدم اجرای جزء ب بند دو قانون بودجه سال 1390 کل کشور، بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی درخصوص تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از علل، میزان و چگونگی واردات کالاها و محصولات کشاورزی در دولت دهم، بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درخصوص تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی صنعت فولاد کشور و انتخاب دو نفر از نمایندگان استان اصفهان با پیشنهاد مجمع نمایندگان استان به عنوان ناظر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان موضوع بند ج ماده 178 قانون برنامه پنجم توسعه نیز در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد.

 گزارش کمیسیون اقتصادی در رفع ایرادات شورای نگهبان در طرح ذکات و لایحه امور گمرکی در دستور این هفته مجلس قرار دارد.

 لایحه اساسنامه بین‌المللی تامین مالی تجاری و لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور نیز از دیگر گزارش‌های کمیسیون اقتصادی است که در جلسات این هفته مجلس ارایه خواهد شد.

 گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی درخصوص مالیات بر درآمد بین ایران و جمهوری سنگال، لایحه موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و سوریه، لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و جمهوری گینه بیسائو، لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و جمهوری غنا، لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و جمهوری آفریقای جنوبی در مورد کمک متقابل بین گمرکات دو کشور، لایحه موافقتنامه کمک و همکاری متقابل درباره موضوعات گمرکی بین ایران و چین و لایحه موافقتنامه بازرگانی ایران و اکوادور نیز در دستور هفتگی مجلس شورای اسلامی به چاپ رسیده است.

 مجلس شورای اسلامی طی هفته جاری گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درخصوص رفع ایرادات شورای نگهبان در لایحه تشکیلات و آیین‌دادرسی دیوان عدالت اداری و بررسی جزییات لایحه حمایت از خانواده را در دستور کار دارد.

 لایحه آیین‌دادرسی کیفری برای تصویب مدت اجرای آزمایشی آن طبق اصل 85 قانون اساسی، طرح ممنوعیت ساخت، حمل و نگهداری ادواتی که در درگیری فیزیکی بین افراد کاربرد دارد، رد طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایران با مردان خارجی مصوب 1385، رد لایحه اصلاح قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی، رد لایحه ممنوعیت خلع ید و قلع و قمع ورزشگاهها و سایر تاسیسات و اماکن ورزشی تابع سازمان تربیت بدنی از جمله گزارش‌های کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس است که درجلسات این هفته مجلس ارایه خواهد شد.

 گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص لایحه موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و عراق، لایحه موافقتنامه همکاری قضایی درخصوص در امور مدنی و تجاری بین ایران و الجزایر، لایحه موافقتنامه استرداد مجرمان بین ایران و عراق، لایحه موافقتنامه همکاری حقوقی و قضایی در امور کیفری بین ایران عراق، لایحه موافقتنامه استرداد مجرمان بین ایران و تاجیکستان، لایحه موافقتنامه استرداد مجرمان بین ایران و بلاروس،لایحه موافقتنامه حقوقی و قضایی در امور مدنی و احوال شخصیه بین ایران و عراق، لایحه موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و سوریه و لایحه موافقتنامه بین ایران و آفریقای جنوبی درباره کمک متقابل بین گمرکات دو کشور نیز در دستورکار این هفته مجلس قرار دارد.

 همچنین گزارش این کمیسیون درباره لایحه معاهده بین دولت ایران و پادشاهی تایلند و انتقال محکومان به حبس و همکاری در زمینه اجرای احکام کیفری نیز در دستور این هفته مجلس است.

 مجلس شورای اسلامی گزارش‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره رفع ایردات شورای نگهبان در طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب 1363، طرح تشدید مجازات مترددین به فلسطین اشغالی و اصلاح مواد 24 و 36 قانون گذرنامه مصوب 1351 را در دستور کار دارد.

 گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری و الحاق یک تبصره به ماده 107 قانون مذکور نیز در دستور کاری این هفته مجلس قرار دارد.

 گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه تبصره سه ماده هفت و ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری، طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار، طرح اصلاح قانون استخدام مهندسان ناظر تولیدات کشاورزی مصوب 1389، طرح تسری قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران به کارمندان دامپزشکی کشور، طرح عقد قرارداد مستقیم با نیروهای خدماتی از سوی دستگاه‌های اجرایی و حذف شرکت‌های پیمانکار و طرح حذف تبصره سه ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری از دیگر گزارش‌هایی است که در دستور کاری این هفته نمایندگان مجلس است.

 کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اصل 44 نیز این هفته گزارش خود را درباره طرح ایجاد فضای مساعد کارآفرینی و رفع موانع کسب و کار ارایه می‌کند.

کد خبر 149612
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز