همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در دیدار مراد ییلدیریم رییس و اعضاء گروه دوستی پارلمان ترکیه با بیان اینکه اقدام رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس شریف درادامه سیاست‌های استعماری سلطه‌گران برای نجات این رژیم و تسلط بر منطقه است، گفت: ایران و ترکیه ماموریت‌ها و دشمنان مشترک دارند.

احمدی نژاد

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد تصریح کرد: این‌گونه اقدامات مذبوحانه و خصمانه نه تنها نمی‌تواند رژیم صهیونیستی را نجات دهد بلکه این رژیم را هر چه سریع‌تر به نقطه پایان موجودیت خود نزدیکتر خواهد کرد.

 وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دارای منافع، مأموریت‌ها و دشمنان مشترک هستند، موضوع فلسطین را از مأموریت‌های مشترک دو کشور دانست و گفت: فلسطین موضوع اساسی منطقه و کل جهان است و هیچ کس نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که صهیونیست‌ها توهینی به همه بشریت محسوب می‌شوند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی ابزار دستِ دشمنانِ بشریت برای ایجاد اختلاف و تحقیر ملت‌های منطقه است و چنانچه برچیده شود، اختلافی در منطقه وجود نخواهد داشت.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که رژیم صهیونیستی محور انسجام دنیای غرب علیه منطقه و موضوعی حیاتی و راهبردی برای سلطه‌گران است، گفت: دولت‌ها و ملت‌های منطقه با همکاری یکدیگر می‌توانند شرایط حاکم شدن ملت فلسطین در سرزمین‌های اشغال شده خود را فراهم کنند.

 وی به تلاش صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی قدس شریف اشاره و اظهار کرد: صهیونیست‌هایی که به دین و حتی به خدا اعتقاد ندارند، مدعی دینداری شده و قصد دارند، قدس شریف را از هویت اسلامی خود دور کنند که این اقدام مذبوحانه در حقیقت ادامه همان سیاست‌های استعماری سلطه‌گران است که البته نه تنها رژیم صهیونیستی را نجات نخواهد داد بلکه این رژیم را به نقطه پایان موجودیت خود نزدیک‌تر خواهد کرد.

 رئیس‌جمهور در ادامه جلوگیری از نفوذ و سلطه قدرت‌های بزرگ در منطقه را مأموریت دیگر جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دانست و گفت: منطقه خاورمیانه همیشه مورد طمع استعمارگران بوده و آنها نمی‌خواهند هیچ کدام از ملت‌های منطقه قدرتمند و پیشرفته باشند و قصد دارند کشورهای ضعیف و تحت سلطه آنها در منطقه وجود داشته باشد.

 احمدی‌نژاد با اشاره به تحولات منطقه و نقش بسیار مهم و حساس ایران و ترکیه در این تحولات گفت: با توجه به امیدی که در بین ملت‌های منطقه بوجود آمده است دو کشور با همکاری یکدیگر می‌توانند موجب تقویت امید در ملت‌های منطقه شوند.

 رئیس‌جمهور تلاش برای پیشرفت و رفاه دو ملت را مأموریت دیگر ایران و ترکیه دانست و گفت:‌ دو کشور از استعدادهای فراوان مادی و انسانی برخوردار هستند که با فعال کردن آن می‌توانند در مسیر پیشرفت گام برداشته و نیازهای ملت‌های منطقه را هم تأمین کنند.

 مراد ییلدیریم رئیس گروه دوستی پارلمان ترکیه نیز در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه اشتراکات فراوانی با یکدیگر دارند، اظهار داشت: ترکیه گسترش روابط با ایران را در تمامی زمینه‌ها در دستور کار خود دارد و امیدواریم سطح روابط دو کشور بویژه در عرصه اقتصادی هر چه بیشتر افزایش یابد.

 رئیس گروه دوستی پارلمان ترکیه همچنین بر توسعه همکاری‌های فرهنگی دو کشور تاکید کرد و ارتقا این مناسبات را موضوعی ضروری و مهم برشمرد.

 وی در ادامه فلسطین و قدس را موضوع مشترک ایران و ترکیه دانست و گفت: از اینکه قدس و مسجدالاقصی سال‌های متمادی تحت اشغال قرار دارد، ناراحت و اندوهگین هستیم و با توجه به تحولاتی که در حال وقوع است براین باوریم که رژیم صهیونیستی به پایان راه رسیده و ظلم و اشغالگری آنها از بین خواهد رفت.

 رئیس گروه دوستی پارلمان ترکیه افزود: اگر در دنیا کشورهای مختلف گروه‌های دوستی برای حمایت از فلسطین تشکیل دهند و این گروه‌ها با یکدیگر پیوند بخورند قدرت مضاعفی در حمایت از فلسطین ایجاد خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه با همکاری مشترک و با اتحاد و همیاری می‌توانند موجب آزادی فلسطین به پایتختی قدس شوند و همکاری دو کشور در حقیقت چراغ راهنمای دیگر کشورها در این زمینه است.

کد خبر 156081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز