همشهری آنلاین: ایران، ترکیه را برای برگزاری گفت‌وگوهای تهران با 6 قدرت هسته‌ای جهان پیشنهاد کرده است و می‌گوید این مذاکرات باید هر چه زودتر از سر گرفته شود.

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یک کنفراس خبری مشترک با همتای ترک خود، احمد داووداغلو گفت، هر بهانه‌ احتمالی از سوی قدرت‌های جهان برای به تاخیر انداختن گفت‌وگوها نشان‌دهنده بی‌میلی آن‌ها برای حل مساله هسته‌ای ایران است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در بیست‌وسومین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به این کشور سفر کرده است.

آخرین دور گفت‌وگوهای فراگیر بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ شامل امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین به اضافه آلمان، ژانویه سال ۲۰۱۱ در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.

امریکا و هم‌پیمانان این کشور به همراه رژیم اسرائیل ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای متهم می‌کنند و با استفاده از این اتهام‌ها شورای امنیت سازمان ملل را متقاعد کرده‌اند چهار دور تحریم‌علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کند.

این درحالی است که تهران همواره بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران تاکید می‌کند و می‌گوید به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار است.

کد خبر 157743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز