یکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

میشیگان: رستورانی در ایالت میشیگان آمریکا همبرگری 153‌کیلوگرمی تهیه و رکورد خود را در کتاب گینس ثبت کرد.

البته رکورد پیشین نیز با وزن 144کیلو متعلق به همین رستوران بود.این بار اما مردم زیادی برای مشاهده مراسم رونمایی از این همبرگر که 2 هزار دلار قیمت داشت، جمع شده بودند. همبرگر یاد‌شده با حدود 90‌ سانتی‌متر ارتفاع، حاوی ‌540‌ هزار کالری انرژی بوده و تهیه آن 22‌ ساعت طول کشیده است. این رستوران در سال‌های 2008 تا 2009 نیز همبرگرهایی با وزن 60‌ و 74‌ کیلوگرم پخته بود.

راه رفتن با روبات

لندن: زن‌آمریکایی به کمک یک روبات پیشرفته پس از 9‌سال ویلچر را کنار گذاشت و دوباره توانست لذت راه رفتن را تجربه کند. خانم آماندا باکستل در سال 1992هنگام انجام ورزش اسکی به‌شدت صدمه دید و فلج شد. وی به رسانه‌ها گفت: نخستین‌بار که توانستم راه بروم به اتاقم رفتم و فقط گریه کردم. گفتنی است روبات اسکلتی که قرار است در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات لندن به نمایش در بیاید توسط فرد پوشیده می‌شود، سپس حرکات مرتبط با راه رفتن فرد را تحلیل می‌کند و به وسیله موتور‌های کوچکی، حرکت‌ها را به مفصل‌های زانو و لگن منتقل می‌کند.

هدایت هواپیما با پاها

نیویورک: زنی که از داشتن هردو دست محروم است، توانست گواهینامه خلبانی خود را از انجمن هواپیمایی آمریکا دریافت کند. ‌کم‌توانی مادرزادی خانم جسیکا ‌کاکس 25‌ساله نتوانست جلوی اراده آهنین وی برای پرواز را بگیرد. وی پس از مطالعه کافی در مورد علم پرواز سرانجام تصمیم گرفت در یکی از کلاس‌های آموزش پرواز واقع در منطقه تاکس‌تانِ آمریکا نام‌نویسی کند. مربی پرواز وی (خانم تراویک 42‌ساله) می‌گوید: او مانند صخره محکم است و پس از اینکه توانست ما را برای آموزش خود قانع کند، مهارت زیادی از خود نشان داد.

اخطار‌ِ دست سبز

پکن: یک دست بزرگ سبز‌رنگ که از گودالی بیرون آمده است به راننده‌ها هشدار می‌دهد که از این گودال دوری کنند. این دست سبز در واقع مبلی است که توسط یکی از ساکنان منطقه تیانجین روی گودال گذاشته شده است تا راننده‌ها و به‌خصوص موتورسواران نزدیک آن نشوند. در ماه آگوست سال‌جاری میلادی یک موتورسیکلت‌سوار، این گودال را ندید و پس از بروز تصادف فک او شکست. آقای لی‌دونگ یکی از افراد محلی می‌گوید: نخستین بار که این دست را دیدم فکر کردم هالک (شخصیت غول‌پیکر یکی از فیلم‌های هالیوودی)‌ دستش را از زمین بیرون آورده است.

کد خبر 149267
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز