کشف کشتی قوبلای‌خان، کشف جسد 30‌ساله، حراج ارزان‌ترین خانه و سرقت تراموا از رویدادهایی است که در گوشه و کنار دنیا اتفاق افتاده است.

کشف کشتی قوبلای‌خان

توکیو: باستان‌شناسان در آب‌های ژاپن کشتی‌‌ای یافتند که گفته می‌شود بخشی از ناوگان جنگی قوبلای‌خان، از نوادگان چنگیزخان و پنجمین خان بزرگ مغول بوده است.

این کشتی 20‌متر طول دارد و در آب‌های جزیره جنوبی کیوشو‌ کشف شده است. باستان‌شناسان معتقدند که این کشتی پیش از غرق شدن با 140‌هزار سرباز در سال1281‌میلادی به سوی ژاپن به‌حرکت درآمده بود. طبق اسناد تاریخی بسیاری از این کشتی‌ها پیش از ورود به ژاپن به‌دلیل شرایط بد آب و هوایی‌ غرق شدند. علاوه بر لاشه و دیگر بخش‌های سالم کشتی، کاوشگران همچنین موفق به کشف ده‌ها سرامیک چینی و بیش از 300‌خشت شدند.

کشف جسد 30‌ساله

نیویورک: مرد آمریکایی پس از مرگ، راز ناپدیدشدن همسرش را برملا کرد. به گفته پلیس آمریکا، این مرد 80ساله ماه گذشته فوت کرد و هنگامی که خانواده‌اش برای نظافت منزلش به آنجا رفته بودند، جسد همسرش را که 30سال پیش ناپدید شده بود داخل فریزر وی پیدا کردند.این مرد آمریکایی در سال 1983‌ناپدید شدن همسرش کیتی‌ وارد‌ول را به پلیس اطلاع داده بود. گفتنی است با وجود اینکه انگیزه همسر خانم واردول از این کار هنوز مشخص نیست اما پیش از این برخی زوج‌هایی که اقدام به این کار کرده بودند مدعی می‌شدند که طاقت دور شدن از همسر خود را نداشته‌اند.

حراج ارزان‌ترین خانه

نیوپورت: خانه‌‌ دو طبقه‌ای در انگلیس با قیمت 7هزار یورو به حراج گذاشته شد. این خانه در نزدیکی منطقه ولز قرار دارد و نخستین چیزی که در نمای آن جلب توجه می‌کند تابلویی است که به ساکنان در مورد لزوم از بین بردن موش‌های خانه‌ها هشدار می‌دهد. خانم نیگل‌لوئیس، کارشناس مسکن، در این مورد می‌گوید: در هر خانه‌ای که قیمتی زیر 30‌هزار پوند داشته باشد باید به‌دنبال چیز وحشتناکی گشت. پیش از این رکورد، ارزان‌ترین خانه در انگلیس متعلق به خانه‌ای بود که به قیمت 10‌هزار پوند فروخته شد. گفتنی است قیمت خانه در انگلستان به نسبت اغلب کشور‌های جهان بسیار بالاست.

سرقت تراموا

مسکو: یک پسر 15‌‌ساله اهل روسیه پس از سرقت تراموا، مسافران ایستگاه‌های مختلف را نیز بدون هیچگونه جلب توجهی به مقصد رساند. این پسر نوجوان اهل شهر صنعتی اورالز روسیه، پس از اینکه اثری از راننده این وسیله نقلیه‌عمومی ندید پشت فرمان آن نشست. به گفته پلیس، وی پس از انجام این سرقت چندکیلومتر در مسیر ویژه رانندگی کرده و حتی مسافران را نیز سوار و پیاده کرده است. آقای پاولوف یکی از ماموران اداره پلیس در این مورد به رسانه‌ها گفت: راندن چنین وسیله‌ای به مهارت بالایی نیاز دارد و هر کسی از پس آن بر نمی‌آید، درحالی‌که این پسر توانسته بدون هیچ خطا و جلب توجهی آن‌را در شهر براند.

کد خبر 149480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز