گروه سیاسی: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به علی مطهری طراح اصلی سؤال از رئیس‌جمهور و برخی دیگر از نمایندگان که به خاطر حفظ شأن مجلس خواستار به جریان انداختن طرح سؤال از رئیس‌جمهور هستند، وعده داد که هیات رئیسه هفته آینده سؤال از رئیس‌جمهور را به جریان می‌اندازد اما این اقدام منوط به‌وجود امضای 73 نماینده پای این طرح است.

طرح سؤال از رئیس‌جمهور پنجم تیرماه با 100 امضا و در 10 محور از سوی علی مطهری تقدیم هیات رئیسه شد اما هیات رئیسه مجلس استدلال کرده است بخش زیادی از امضاهای سؤال از رئیس‌جمهور در ایامی که محمود احمدی‌نژاد در اعتراض به بازگشت مصلحی به وزارت اطلاعات خود را خانه‌نشین کرده بود جمع شده و چون آن موضوع منتفی شده است، تعدادی از نمایندگان از سؤال خود منصرف شده‌اند.
در واکنش به تعلل هیات رئیسه مجلس برای اعلام وصول این طرح، علی مطهری نماینده مردم تهران تقریبا یک هفته پیش نامه استعفای خود را تقدیم مجلس کرد که این اتفاق، نمایندگانی از فراکسیون اقلیت مجلس و نمایندگانی از فراکسیون انقلاب اسلامی که اصلی‌ترین فراکسیون حامی دولت هستند را برانگیخته است تا از هیات رئیسه بخواهند برای جلوگیری از جوسازی علیه مجلس هم که شده، سؤال از رئیس‌جمهور را به جریان بیندازند.

همچنان‌که در جلسه روز یکشنبه و سه‌شنبه نمایندگانی خواستار اعلام نظر قطعی هیات‌رئیسه درباره طرح جنجالی مطهری شده بودند، دیروز نیز محمد جواد ابطحی از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی در تذکری گفت: جوسازی‌هایی علیه مجلس درباره سؤال از رئیس‌جمهور می‌شود و برخی شانتاژ خبری کردند و چماق بلند کرده‌اند و تعادل قوا را برهم می‌زنند؛ بگذارید رئیس‌جمهور بیاید و پاسخ دهد. معطل شدن قانون اساسی توسط مجلس خلاف است.

کد خبر 148971
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز