همشهری آنلاین: ششمین نمایشگاه بین‌المللی هنر معاصر استانبول(Istanbul art far) روز 24 نوامبر(30 آبان) در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی استانبول برپا می‌شود و آنچه به جذابیت این نمایشگاه می‌افزاید، حضور فعال سه گالری ایرانی در آن است.

به گزارش ایلنا، گالری‌های اثر، محسن و اعتماد از ایران سه گالری از میان 89 گالری سراسر جهان هستند که آثار هنرمندان خود را در این رویداد مهم به نمایش خواهند گذاشت.

در این رویداد 4 روزه که با هدف ارتقای جایگاه هنر ترکیه در صحنه بین‌المللی برپا شده، 3 هزار اثر از 550 هنرمند در مساحتی بالغ بر 12 هزار متر مربع به نمایش گذاشته خواهد شد.

از میان 89 گالری شرکت کننده از دنیا، 41 گالری از ترکیه و 48 گالری از دیگر کشورهای جهان نظیر، ژاپن، آلمان، آمریکا، سوئیس، هلند، بلغارستان، یونان و ... حضور دارند.

بخشی از این نمایشگاه که افق‌های جدید نامگذاری شده؛ بر روی هنرمندان خاورمیانه به خصوص گالری معتبر امارات متحده و عربستان و کویت تمرکز دارد.

از نکات مهم این نمایشگاه بین‌المللی تمرکز روی تمامی رسانه‌های هنری است.

رسانه‌هایی چون نقاشی، مجسمه، عکس، چیدمان، هنر گرافیک، هنرهای پلاستیک، ویدئو آرت و هنرهای جدید است.

ازجمله هنرمندان ایرانی شرکت کننده رضا لواسانی است که با مجسمه‌هایش شرکت خواهد داشت.

رضا لواسانی که این روزها مجسمه‌هایش را درگالری اثر به نمایش گذاشته است، از طرف همین گالری در نمایشگاه فروش آثار هنری استانبول حضور یافته است.

نمایشگاه بین‌المللی استانبول امسال؛ ارزش آثار ارائه شده را چیزی بالغ بر 80 میلیون دلار برآورد کرده که از این میان 35 میلیون دلار مربوط به هنرمندان ترکیه است.

امسال شعار نمایشگاه استانبول"درهایی به سوی روشنایی" است.

بخشی از آثار با نگاهی به اساطیر، نمادهای فرهنگی و نشانه‌های مذهبی ارائه شده است.

با برپایی این نمایشگاه منتقدان منطقه، عنوان سال طلایی در هنر معاصر ترکیه را برای این کشور درنظر گرفته‌اند.

 

کد خبر 148686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز