همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا یک دیپلمات ارشد بلژیکی را به عنوان مشاور مسوول سیاست خارجی این اتحادیه در امور پادگان اشرف تعیین کرد.

اتحادیه اروپا یک دیپلمات ارشد بلژیکی را برای فعالیت با سازمان ملل متحد، عراق و سایر نهاد‌ها برای بررسی وضعیت بیش از ۳ هزار عضو گروهک تروریستی منافقین منصوب کرد.

به گزارش ایلنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جون دو ریو، نماینده سابق بلژیک در اتحادیه اروپا به عنوان مشاور کا‌ترین اشتون، مسوول سیاست خارجی این اتحادیه در امور اردوگاه اشرف فعالیت می‌کند.

به گفته سخنگوی کا‌ترین اشتون، دو ریو در این راستا با کشورهای اتحادیه اروپا و سازمان‌های نظیر سازمان ملل متحد ارتباط خواهد داشت.

وی افزود: اتحادیه اروپا قصد دارد در قبال این گروه رویکرد دیپلماتیک اتخاذ کند؛ گروهی که سال ۲۰۰۹ نام آن را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کرده است.

بر اساس این گزارش، اردوگاه اشرف واقع در ۶۵ کیلومتری بغداد محل استقرار اعضا گروهک تروریستی منافقین است که پیش از حمله آمریکا به عراق از خاک این کشور برای حمله به ایران استفاده می‌کردند. آینده ۳ هزار عضو گروهک تروریستی ساکن در اردوگاه اشرف پس از واگذاری این مکان از سوی آمریکا به عراق نامعلوم شده به ویژه اینکه بغداد قصد دارد پیش از پایان امسال این اردوگاه را تعطیل کند.

کد خبر 147934
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز