چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمریکا، بعد از سال‌ها حمایت همه جانبه از گروهک تروریستی منافقین، از این گروه خواسته است اردوگاه بدنام خود موسوم به اردوگاه اشرف در عراق را تعطیل کند.

آمریکا

به گزارش پرس تی وی، مقامات عالی رتبه آمریکایی از سازمان تروریستی مجاهدین خلق خواسته‌اند به منظور اجتناب از برخورد خشونت بار با دولت عراق، که وعده تعطیلی اردوگاه اشرف را تا پایان سال ۲۰۱۱ داده است، این اردوگاه را تعطیل کند.

در آستانه ۳۱ دسامبر، ضرب الاجل تعیین شده از جانب دولت عراق برای تعطیلی اردوگاه اشرف، مقامات آمریکا گفته‌اند حدود ۳ هزار تروریست عضو گروهک منافقین باید این اردوگاه را ترک کرده و به یک مکان جدید و موقت در نزدیکی فرودگاه بغداد بروند.

بر پایه طرح آمریکا، ساکنان اردوگاه اشرف در اردوگاه آزادی، پایگاه نظامی سابق آمریکا که اخیرا تخلیه شده است، مستقر می‌شوند و برای اسکان مجدد در کشورهای دیگر منتظر می‌مانند.

تروریست‌های عضو گروهک منافقین در ابتدا با این طرح مخالفت کردند، اما شرایط جدید در عراق و اصرار بغداد مبنی بر تعطیلی این اردوگاه، گزینه دیگری برای آن‌ها باقی نگذاشته است.

مذاکرات در مورد این طرح همچنان از یک سو بین آمریکا، سازمان ملل متحد و عراق و از سوی دیگر بین مارتین کوبلر فرستاده سازمان ملل در امور عراق و گروهک منافقین در جریان است.

بر اساس قوانین آمریکا، گروهک منافقین یک سازمان تروریستی محسوب شده و همچنین مقامات وزارت امور خارجه آمریکا، این گروه را فرقه‌ای سرکوبگر دانسته­اند.

بر پایه این گزارش، سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۹۸۶ به عراق، جایی که از حمایت صدام حسین دیکتاتور معدوم این کشور برخوردار بود، فرار کرد و اردوگاه اشرف را در استان دیاله در نزدیکی مرزهای ایران بنا نهاد.

این گروهک با رژیم صدام حسین در سرکوب خیزش‌های سال ۱۹۹۱ در جنوب عراق و کشتار کردهای این کشور همکاری کرده است.

گروهک منافقین همچنین در اقدامات تروریستی متعدد علیه غیرنظامیان و مقامات دولتی ایران دخالت داشته است.

ایران همواره از دولت عراق خواسته است اعضای این گروه تروریستی را اخراج کند اما آمریکا با اعمال فشار بر دولت عراق، مانع اخراج این گروه شده است.

کد خبر 154533
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز