همشهری آنلاین: صدهانفر از رهبران قبیله‎ای عراق و همچنین اساتید دانشگاه‌ها و آموزگاران، در مراسمی در بغداد خروج نظامیان آمریکایی را از کشورشان جشن گرفته‌اند.

عراق

به گزارش پرس تی وی، شرکت کنندگان در این مراسم که روز جمعه برگزار شد، با سردادن شعارهای ضد آمریکایی، تصریح کردند که مقاومت عراقی‌ها دولت آمریکا را به خروج نیروهای‌اش از عراق وادار کرده است.

آخرین گروه از نظامیان آمریکایی پس از ۹ سال اشغال عراق، خاک این کشور را ترک کردند.

بیش از یک میلیون عراقی و حدو چهار هزار وپانصد نظامی آمریکایی در جنگ در عراق که بیش از یک تریلیون دلار برای آمریکا هزینه دربرداشته است، کشته شده‌اند.

شرکت کنندگان در این مراسم، همچنین حملات روز پنج‌شنبه در بغداد را که دست‌کم ۷۲ کشته و ۲۱۷ زخمی به جا گذاشت، محکوم کردند.

شرکت کنندگان دراین مراسم همچنین این حملات را سناریویی آمریکایی که عوامل آمریکا آن را در داخل عراق اجرا کردند، توصیف کرده‌اند.

ریش سفیدان قبیله‌ای و سخنرانان شرکت کننده در این مراسم همچنین اجرای عدالت را برای طارق الهاشمی معاون رئیس جمهوری عراق پس از صدور حکم بازداشت وی به دلیل اتهامات تروریستی، خواستار شدند.

وزارت دادگستری عراق روز دوشنبه پس ازاعتراف محافظان الهاشمی به دخالت در ترور برخی از مقام‌های رسمی عراق و ژنرال‌های ارتش در سال‌های گذشته به دستور وی، حکم بازداشت او را صادر کرد.

درهمین حال ،الهاشمی با این ادعا که این اقدام با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته، گفته است که وی برای محاکمه بنابر اتهامات تروریستی آمادگی دارد، مشروط بر این که این دادگاه در منطقه خودمختار کردستان برگزار شود.

کد خبر 154830
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز