دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه الاخبار لبنان از دیدار و گفت وگوی مسوؤلان جنبش اسلامی حماس با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان خبر داد.

سیدحسن نصرالله

به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی الاخبار از دیدار هفته گذشته دبیرکل حزب‌الله با گروهی از مسؤولان جنبش اسلامی حماس پرده برداشت و نوشت: طرفین طی این دیدار که 5 ساعت به طول انجامید، رویدادهای مهم منطقه، ایجاد هماهنگی در محور مقاومت و اتخاذ مواضع در برابر رویدادهای مختلف را بررسی کردند.

این روزنامه و سایر رسانه‌های لبنان توضیحات بیشتری در این خصوص منتشر نساختند.

از سوی دیگر هاشم صفی الدین رییس دفتر اجرایی حزب الله نیز در مراسمی در روستای دبعال واقع در جنوب لبنان با اشاره به سخنان اخیر بنیامین نتیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت: این سخنان نشانه ترس و واهمه این رژیم است.

وی افزود: هدف نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بیان این سخنان، تحریک فضای سیاسی، رسانه ای و جهانی علیه حزب الله است تا به جهان بگوید که حزب الله اینک در لبنان بر همه چیز سیطره دارد.

هاشم صفی الدین با اشاره به قدرت مقاومت تصریح کرد: مقاومت همانطور که در ساخت و تغییر معادلات حرف اول را می زند، امروز در رویایی با هرگونه تهدید بیش از گذشته، قوی شده است.

حمد یاغی مسؤول حزب الله در منطقه بقاع نیز در در بعلبک گفت: لبنان و منطقه مرحله دشواری را طی می کنند و طرح آمریکا در تقسیم منطقه و تبدیل آن به مناطق طایفی و مذهبی و همچنین ایجاد حالتی از بی ثباتی و نا آرامی در آن، بصیرت و آگاهی ما را در عدم درگیر شدن در مسایل طایفی می طلبد.

شیخ نبیل قاووق رییس دفتر اجرایی حزب الله هم طی مراسمی در روستای مجدل سلم واقع در جنوب با اشاره به سفر اخیر بشاره الراعی رهبر مسیحی مارونی لبنان به جنوب گفت: رژیم صهیونیستی از این سفر به شدت ناراحت شده است چراکه این سفر در خود چندین پیام را به همراه خود داشت.

وی با اشاره به سیر تحولات در منطقه تصریح کرد: عده ای در لبنان در راستای تحریک کشورهای بزرگ جهت حمله علیه سوریه و لبنان تلاش می کنند و چون این عده در گذشته در حکومت و اداره امور کشور شکست خورده اند؛ اینک به تنها راه پیش روی خود یعنی توسل به حمله کشورهای بزرگ علیه مقاومت سوریه و لبنان روی آورده اند و این یک خیانت بزرگ ملی است.

نیامین نتیاهو طی سخنانی در سازمان ملل، دولت کنونی لبنان را دولت حزب الله خواند و ریاست دوره ای شورای امنیت توسط لبنان را مورد انتقاد قرار داد.

کد خبر 146698
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز