گروه بین الملل: پوتین رئیس جمهور روسیه هفته آینده به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر می‌کند.

وی در سفرخود که از ۲۲بهمن ماه با دیدار از عربستان سعودی آغاز می‌شود در کنار عربستان از قطر نیز دیدار می‌کند و سپس عازم اردن خواهد شد.

به گزارش دفتر رئیس جمهوری روسیه این دیدار به دعوت عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی انجام می‌گیرد و سران دو کشور موضوعات مختلف مورد علاقه از جمله مسئله خاورمیانه را مورد بحث قرار خواهند داد.

پوتین ۲۳بهمن ماه نیز به دعوت حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر از این کشور دیدار می‌کند. رئیس جمهوری روسیه همان روز برای انجام دیدار دو روزه عازم اردن خواهد شد.

در جریان سفر رئیس جمهوری روسیه به عربستان چند موافقتنامه در مورد همکاریهای اقتصادی، فرهنگی و انرژی بین دو کشور به امضا خواهد رسید.

به گفته منابع خبری، عربستان قصد دارد از روسیه تانک‌های پیشرفته تی90 خریداری کند.عربستان پیشتر تجهیزات نظامی‌خود را از کشورهای غربی تهیه می‌کرد.

به گفته رئیس شورای امنیت روسیه، همکاریهای نظامی، فنی و امنیتی بین مسکو و ریاض نیز در سفر رئیس جمهوری روسیه به عربستان سعودی موردبررسی قرار می‌گیرد.

ایگور ایوانف پس از دیدار با بندر بن سلطان همتای عربستانی خود در مسکو به خبرنگاران گفت: تدارک دیدار پوتین از عربستان مهمترین محور مذاکرات بود.

ولادیمیر پوتین نخستین رئیس جمهوری روسیه است که از عربستان دیدار می‌کند.

کد خبر 14655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز