انتخاب رویانیان پرسپولیس را 4سال به عقب بر‌می‌گرداند.» محمد رویانیان که پس از استعفای حبیب کاشانی از سرپرستی باشگاه پرسپولیس به‌عنوان مدیرعامل این باشگاه منصوب شد، این روزها انتقادهای بسیاری را متحمل می‌شود.

پرسپولیس

یک روز پس از انتصاب رویانیان، بحث دوشغله ‌بودنش مطرح شد و حتی گفته شد که او طرفدار استقلال است. مدیرعامل جدید پرسپولیس البته پاسخ این ابهام‌ها را داد ولی رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس در تازه‌ترین اظهارنظر با تعجب‌برانگیز خواندن انتخاب اعضای هیأت مدیره باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال دوباره تأکید کرد: «انتخاب رویانیان به‌عنوان رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس باعث می‌شود که تیم پرسپولیس 4سال به عقب بازگردد.

علیرضا دهقان با اشاره به انتخاب اعضای هیأت مدیره 2باشگاه پرسپولیس و استقلال ازسوی وزیر ورزش و امور جوانان ادامه داد: «به‌نظر می‌رسد انتخاب این افراد به جای آن‌که بر اساس تخصص و نگاه کارشناسی باشد مسائل سیاسی ملاک قرار داده شده است. باید مشخص شود که انتخاب این افراد برخلاف قوانین فیفا مبنی بر دولتی نبودن باشگاه‌های فوتبال نباشد. یکی از دلایل تشکیل این وزارتخانه دوری از انتخاب‌های سیاسی در ورزش به خصوص در فوتبال است، ولی به‌نظر می‌رسد که به این موضوع دقت لازم نمی‌شود.»

دهقان در ادامه یادآور می‌شود که اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال و پرسپولیس یک پست سازمانی را اشغال کرده و در نتیجه دوشغله محسوب می‌شوند. رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس گفت: «از آنجا که طبق قانون این افراد پست سازمانی را اشغال می‌کنند حتی درصورت دریافت نکردن هیچ حقوقی، باز هم کار دولتی را در دست دارند و این مصداق دوشغله بودن این رؤساست.» علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مردم ساری و نایب‌رئیس فراکسیون ورزش نیز گفت: بیش از 2سال از سوی سازمان محترم بازرسی کشور زحمت کشیده شد تا دوشغله‌ها از ورزش حذف شوند اما به یکباره و یک‌شبه احکامی صادر می‌شوند که در تضاد با اصل 141 قانون اساسی هستند.

نجف‌نژاد، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال نیز با تأیید صحبت‌های یوسف‌نژاد پیشنهاد کرد: «بهتر است رویانیان به‌طور تمام وقت در خدمت باشگاه پرسپولیس بوده و از سمت دیگر خود استعفا دهد.» دهقان در پایان تأکید کرد:

«مطمئنا موضوع انتخاب اعضای هیأت مدیره و دوشغله بودن اعضا و رؤسا در کمیته تربیت بدنی بررسی خواهد شد.»

‌شارژ با کارت سوخت ‌

بیشترین انتقادها اما به سوی باشگاه پرسپولیس و شخص محمد رویانیان است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس حضورش در باشگاه پرسپولیس را به عشق 30میلیون هوادار‌ توصیف کرد. رویانیان در این رابطه گفت: «تمام تجربه‌ای که در زمینه مدیریت حوزه‌های اجتماعی و رسانه‌ای دارم را هزینه می‌کنم و چیزی هم نمی‌خواهم. از من گذشته است که دنبال شهرت و اسم و رسم باشم. باید مشکلات مالی، اعتباری، پشتیبانی و اجتماعی باشگاه را حل کنم و کاری به مسائل فنی ندارم.» دیروز همچنین خبرگزاری فارس خبرداد که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در روزهای گذشته با حضور در تمرین این تیم به هر یک از بازیکنان یک کارت هدیه 500هزار تومانی داد تا آنها قبل از رویارویی با فجرسپاسی شارژ روحی شوند. جالب اینکه پرسپولیسی‌ها با این کارت می‌توانند هم از سوخت بنزین استفاده کنند و هم می‌توانند آن را نقدا از عابر بانک‌ها دریافت کنند.

جواد کاظمیان اما بر این باور است که مشکل پرسپولیس در حال حاضر گرفتن یا نگرفتن کارت سوخت نیست و نباید با این بحث‌های جزئی تیم را به حاشیه برد. مهاجم پرسپولیس به ایسنا گفت: «من نمی‌دانم که این بحث‌ها چه دردی از پرسپولیس‌دوا می‌کند. ما باید این صحبت‌های جزئی را کنار بگذاریم. من که تاکنون چنین کارتی نگرفته‌ام، اما مطمئنا مشکل پرسپولیس کارت سوخت نیست. ما باید به‌عنوان یک بازیکن تمام تلاشمان را انجام دهیم تا پرسپولیس موفق شود. اگر بگویم شرایط پرسپولیس برای بازی با فجر خیلی خوب است، دروغ گفته‌ام.»

محمد رویانیان در تلاش است پیشکسوتان پرسپولیس را در این باشگاه دور هم جمع کند. نکته اینجاست که مدیرعامل پرسپولیس وعده داده که قصد دارد پیشکسوتان این باشگاه ازجمله دایی و مایلی‌کهن را دور‌هم جمع کند. البته دیروز مدیرعامل پرسپولیس به صورت تلفنی با دایی مذاکره کرد. رویانیان گفت: «به هیچ کس وابستگی ندارم و هیچ کس را هم کنار نمی‌گذارم. تمام پیشکسوتان پرسپولیس را جمع می‌کنم تا به ما کمک کنند. اگر هم نیایند به مردم می‌گویم که فلانی به ما کمک نکرد.‌از هیأت مدیره که افرادی مثل علی پروین و پنجعلی در آن هستند خواستم که یک کمیته فنی قوی‌ درست کنند که دائما بازیکنان را از نظر فنی حمایت کنند‌.»

کد خبر 146470
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز