بعد از مدت‌ها اداره باشگاه استقلال و پرسپولیس توسط سرپرست موقت، وزارت ورزش و جوانان در شرایطی با فشار کنفدراسیون فوتبال آسیا در انتصاب‌هایی مدیران عامل و اعضای هیات مدیره این دو باشگاه را معرفی کرد که برخی از این انتصاب‌ها با ابهام‌ها و انتقادهایی روبه‌رو شد.

فوتبال

مهم‌ترین ایراد به محمد رویانیان، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل ومصرف سوخت کشور گرفته شد که با پذیرفتن مدیریت باشگاه پرسپولیس، دو‌شغله شد. مدیرعامل جدید پرسپولیس در این رابطه به ایسنا گفت: «باید مدتی صبر کرد تا تکلیف قضایا مشخص شود اما مطمئن باشید خودم را با قانون کشور تطبیق خواهم داد.» سیداحمد رسولی‌نژاد، رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال پاسخ قطعی درباره ممنوعیت دوشغله بودن مدیرعامل باشگاه رقیب را از نظر سازمان بازرسی کل کشور داد. او به ایسنا گفت: «رویانیان که به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس معرفی شده است، باید از شغل قبلی خود استعفا بدهد.»
معاون حقوقی،‌ پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در ادامه عنوان کرد که ممنوعیت دوشغله بودن شامل حال اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و پرسپولیس نخواهد شد. رسولی‌نژاد اضافه کرد: «این قانون شامل اعضای هیات مدیره نمی‌شود اما اگر مدیرعامل باشگاه یا رئیس یک فدراسیون شغل دیگری داشته باشد، مشمول این قانون می‌شود.»

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز اعضای هیات مدیره را مشمول دوشغله بودن ندانست، اما انتقاد خود را نسبت به انتصاب هیات مدیره چنین بیان کرد: «پیش از این تصور می‌کردیم عضویت نمایندگان مجلس در هیات مدیره باشگاه‌های ورزشی دو‌شغله بودن محسوب می‌شود، اما برخی از حقوقدانان معتقدند که اینگونه نیست. البته باید بگویم قانونی که در حال حاضر در مجلس در حال رسیدگی است و به قانون «نظارت بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی» معروف شده است، تکلیف این مسئله را روشن می‌کند و ممکن است با ممنوع کردن عضویت نمایندگان در هیات مدیره باشگاه‌ها وزارت ورزش و جوانان مجبور شود ترکیب اعضای هیات مدیره‌ها را دوباره تغییر دهد.» سیدجلال یحیی‌زاده اضافه کرد: «ضمن اینکه حضور برخی افراد ممکن است فیفا را حساس کرده و این را دخالت دولت در فوتبال تفسیر کند.»

2 نفر از دولت و 2 نفر از مجلس

سیدکاظم اولیایی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال به بحث انتصاب‌ نفرات هیات مدیره این دو باشگاه از زاویه‌ای دیگر می‌نگرد. مدیرعامل سابق استقلال می‌گوید: «رئیس‌جمهور یک‌سال پیش گفت که باید هرچه زودتر تکلیف واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی مشخص شود اما الان در هیات مدیره هفت نفره استقلال 2 نفر از دولت و 2 نفر از مجلس حضور دارند. اگر قرار است این باشگاه‌ها خصوصی شوند و ارتباط‌شان با دولت به حداقل برسد، حضور دولتی‌ها در هیات مدیره چه معنایی دارد؟»

امیدوار رضایی، عضو هیات مدیره استقلال در این رابطه به فارس تنها چنین گفت: «وقتی سهام استقلال دولتی است طبیعی است که رئیس هیات مدیره هم از دولت باشد.» این در حالی است که مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی انتقاد دیگری را به انتصاب‌ها وارد دانست و گفت: «به نظر من ترکیب این دو هیات مدیره بسیار ناهمگون است و اصلا خوب نیست. چون کسانی که قرار است دور یک میز بنشینند باید با یکدیگر همفکر باشند.»

 استیلی: جواب اعتماد هیأت مدیره را با یک برد شیرین می‌دهم

حبیب کاشانی در شرایطی از پرسپولیس استعفا کرد که حمید استیلی تمایلی به جدایی از کادرفنی ندارد. سرمربی پرسپولیس که بعد از اعلام اعضای هیات مدیره این باشگاه با حمایت علی پروین و محمد پنجعلی روبه‌رو شد، درباره ماندگاری‌اش در این تیم به فارس گفت: «حضور علی پروین در هیات مدیره و همچنین تمرین باعث دلگرمی ماست. من در این تیم کار خود را انجام می‌دهم؛ همانطور که امروز هم انجام دادم.» در عین حال، پروین گفت که ممکن است به کارفنی ورود کند. محمدحسین نژادفلاح نیز با بیان اینکه یکی از دلایل تشکیل هیات مدیره نتایج ضعیف پرسپولیس در هفته‌های گذشته بود، به ایسنا گفت: «ما این فرصت را برای استیلی قائل می شویم که پرسپولیس را به روزهای اوجش بازگرداند.» عصر دیروز حمید استیلی بعد از پایان جلسه هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: «تلاش می‌کنم جواب اعتماد هیات مدیره را با یک برد شیرین بدهم.»

کد خبر 146327
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز