همشهری آنلاین: رئیس کمیته‌ تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با تعجب برانگیز خواندن انتخاب اعضای هیات مدیره باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال گفت:

رویانیان

انتخاب رویانیان به عنوان رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس باعث می‌شود که تیم پرسپولیس 4 سال به عقب بازگردد.

علیرضا دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتخاب اعضای هیات مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از سوی وزیر ورزش و امور جوانان گفت: به نظر می‌رسد انتخاب این افراد به جای آن‌که بر اساس تخصص و نگاه کارشناسی باشد مسائل سیاسی ملاک قرار داده شده است.

 وی با تاکید بر این که باید بررسی‌های لازم در مورد چگونگی انتخاب این افراد انجام شود، گفت: باید مشخص شود که انتخاب این افراد بر خلاف قوانین فیفا مبنی بر دولتی نبودن باشگاه‌های فوتبال نباشد.

 این عضو فراکسیون ورزش در ادامه با اشاره به اهداف مجلس از تشکیل وزارت ورزش و امور جوانان گفت: یکی از دلایل تشکیل این وزارتخانه دوری از انتخاب‌های سیاسی در ورزش به خصوص در فوتبال است، ولی به نظر می‌رسد که به این موضوع دقت لازم نمی‌شود.

 وی افزود: با وجودی که تاکید نمایندگان در تشکیل وزارت ورزش کنار گذاشتن مسایل و نگاه سیاسی از ورزش بود اما هر روز خبر جدیدی می‌شنویم که باعث شوکه شدن نمایندگان می‌شود. بحث ما تنها باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نیست، موضوع آن است که چرا دیدگاه سیاسی بر ورزش حاکم است.

 رئیس کمیته‌ تربیت بدنی مجلس هم‌چنین تاکید کرد: مجلس با تشکیل وزارت ورزش مطمئنا در این گونه موارد از این وزارتخانه سوالات خود را مطرح می‌کند.

 دهقانی در مورد بحث دوشغله بودن روسای هیات مدیره و مجمع دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: از آنجا که طبق قانون این افراد پست سازمانی را اشغال می‌کنند حتی در صورت دریافت نکردن هیچ حقوقی، باز هم کار دولتی را در دست دارند و این مصداق دوشغله بودن این رؤساست.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: مطمئنا موضوع انتخاب اعضای هیات مدیره و دوشغله بودن اعضا و روسا در کمیته تربیت بدنی بررسی خواهد شد.

کد خبر 146432
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز