دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

فشار کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران برای معرفی اعضای هیأت‌مدیره دو ‌باشگاه استقلال و پرسپولیس، در یک ماه اخیر بیشتر شد و حالا اگر اتفاق خاصی نیفتد قرار است وزارت ورزش امروز اعضای هیأت‌مدیره این دو باشگاه را معرفی کند.

فوتبال

دو تیم پرطرفدار ایران در سال‌های اخیر بدون هیأت‌مدیره و مدیرعامل بودند که این موضوع انتقادهای زیادی را از مسئولان ورزش به همراه داشت ولی با تهدید AFC دیگر راهی برای وزارت ورزش‌ باقی نمانده بود و وزیر ورزش روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هیأت‌مدیره‌های استقلال و پرسپولیس امروز معرفی خواهند شد.

محمد عباسی در این خصوص گفت: «هیأت‌مدیره این دو باشگاه امروز معرفی می‌شوند.» محمد عباسی در گفت‌وگو با خبرنگاران خودش را طرفدار این دو باشگاه دانست و درباره اینکه می‌گویند آیا او قرار است رئیس مجمع دو باشگاه شود، به شوخی گفت: «اگر موافقت کنند خودم رئیس مجمع هر دو باشگاه می‌شوم اما اگر موافقت نشد، با قرعه‌کشی رئیس مجمع این باشگاه‌ها را انتخاب خواهیم کرد.»

از طرفی این بحث هم مطرح است که شاید عباسی‌ رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس باشد. او درباره وضعیت این روزهای باشگاه پرسپولیس فقط به گفتن این جمله بسنده کرد: «وقتی که هیأت‌مدیره معرفی شود، وضعیت پرسپولیس و جواب خیلی از سؤال‌ها مشخص خواهد شد.»

وضعیت مبهم

رسانه‌ها در هفته‌های اخیر با انتشار اسامی برخی افراد، گمانه‌زنی‌های مختلفی را در مورد اعضای هیأت‌مدیره این دو باشگاه انجام دادند. شایعات یکی دو روز اخیر حاکی از آن است که حضور سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در راس مجامع این دو باشگاه قطعی شده، این در حالی است که گفته می‌شود حضور علی فتح‌الله‌زاده و حبیب کاشانی در هیأت‌مدیره‌های جدید استقلال و پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

البته با توجه به آرامش نسبی در استقلال و نتایج خوب این تیم، به‌نظر می‌رسد که فتح‌الله‌زاده کارش را در استقلال ادامه دهد ولی سرنوشت کاشانی با توجه به نتایج ضعیف پرسپولیس مشخص نیست. در ضمن هنوز این موضوع مشخص نشده که آیا مدیران این دو باشگاه با آرای اعضای هیأت‌مدیره انتخاب خواهند شد یا اینکه وزارت ورزش در این زمینه تصمیم خواهد گرفت.
این روزها کاشانی به‌دلیل نتایج ضعیف پرسپولیس سیاست سکوت در پیش گرفته ولی علی فتح‌الله‌زاده همتای او در استقلال در مورد انتخاب اعضای هیأت‌مدیره استقلال و اینکه می‌گویند احتمال حضور واعظی آشتیانی و زریبافان در این باشگاه وجود دارد، می‌گوید: «من با زریبافان دوست هستم و با آشتیانی هم شاید اختلاف داشته باشم اما یک امر سلیقه‌ای است و با او مشکلی ندارم.»

استیلی می‌رود؟

جلسه کمیته فنی باشگاه پرسپولیس روز چهارشنبه برگزار می‌شود و جالب اینجاست که بیژن ذوالفقارنسب دیگر عضو این کمیته نیست و قرار است محمد زادمهر و محمد پنجعلی در مورد وضعیت استیلی با کاشانی صحبت کنند. از سوی دیگر شنیده می‌شود که کادر فنی پرسپولیس از مقبولیت کافی در بین بازیکنان برخوردار نیست و نرمش و انعطاف استیلی مقابل اعتراض‌های مازیار زارع، امیرحسین فشنگچی، علیرضا محمد و علیرضا حقیقی در هفته‌های گذشته از مقبولیت او کاسته است.

با این حال بعید به‌نظر می‌رسد قبل از بازی با فجر سپاسی تغییری ایجاد شود ولی نتیجه نگرفتن در این دیدار شاید پایان همکاری استیلی با پرسپولیس را رقم بزند. شاید انتخاب اعضای هیأت‌مدیره همه چیز را در باشگاه پرسپولیس به‌طور کامل روشن کند.
تمرین پرسپولیس صبح دیروز در ورزشگاه درفشی فر دنبال شد که بازیکنان به مرور کارهای تاکتیکی و استارت‌های کوتاه و بلند پرداختند.

با توجه به حاشیه‌ها و جنجال‌های تمرین روز یکشنبه، خیلی‌ها منتظر حضور کاشانی در تمرین پرسپولیس بودند اما خبری از سرپرست موقت باشگاه نبود. در ضمن ماموران نیروی انتظامی در تمرین دیروز دیده شدند که در واکنش به درگیری لیدرها با بازیکنان در تمرین روز قبل بود.

کد خبر 146087
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز