پرسپولیس و استقلال عصر فردا در هفتاد و یکمین‌شهرآورد تاریخ فوتبال ایران به مصاف هم خواهند رفت تا این دیدار سنتی دوباره همه چیز را در فوتبال ایران تحت‌تأثیر قرار دهد.

فوتبال

دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که وضعیت متفاوتی در جدول دارند؛ پرسپولیس میزبان این دیدار با 6 امتیاز در رده سیزدهم جدول و استقلال با 13 امتیاز در رده دوم ایستاده است. اختلاف 7 امتیازی باعث شده تا خیلی‌ها شانس استقلال را برای پیروزی در این دیدار بیشتر از حریف خود بدانند ولی سابقه 70 شهرآورد قبلی نشان داده که نتایج دیدارهای این دو تیم ربطی به شرایط و بازی‌های قبلی شان ندارد.

اولین رویارویی

حمید استیلی و پرویز مظلومی برای نخستین بار رویارویی در شهرآورد را تجربه می‌کنند. البته مظلومی فصل گذشته
2 بار این شهرآورد را تجربه کرد و هر دو بازی را با برد یک بر صفر پشت سر گذاشت.این دو مربی در سال‌های گذشته 4 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند. اولین رویارویی آنها در فصل 88 بود که استیلی با استیل آذین 6 بر 2مقابل مس با مربیگری مظلومی به پیروزی رسید. فصل قبل هم این دو مربی2 بار در لیگ برتر و جام حذفی باهم روبه‌رو شدند که مظلومی با نتایج یک بر 2 و یک بر صفر استیلی را شکست داد.

مظلومی در حالی برای هشتمین بار در دوران مربیگری‌اش مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد که تاکنون مقابل این تیم شکست نداشته است. او در 7 بازی گذشته مقابل پرسپولیس 3 برد با نتایج یک بر صفر و 4 تساوی را تجربه کرده است.این دو مربی در یک هفته اخیر بارها در مصاحبه‌های خود برای یکدیگر کری خوانده‌اند و در آخرین حرف‌هایشان در اختیار داشتن ستاره‌هایی مثل علی کریمی و فرهاد مجیدی را به رخ یکدیگر کشیده‌اند. جالب اینجاست که مجیدی و کریمی سابقه گلزنی در شهرآورد را دارند ولی کریمی بر‌خلاف مجیدی تا به حال طعم پیروزی در شهرآورد را نچشیده است.

ترکیب احتمالی

ترکیب 11 نفره دو تیم در این دیدار معمولا قابل پیش‌بینی نیست.آخرین اخبار از اردوی استقلال حاکی از آن است که این تیم با ترکیب مهدی رحمتی، پژمان منتظری، حنیف عمران زاده، مهدی امیرآبادی، خسرو حیدری، کیانوش رحمتی، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، جاسم کرار، میلاد میداودی و فرهاد مجیدی بازی می‌کنداستقلال با سیستم 1-3-2-4 بازی ‌می‌کند و در این دیدار به احتمال فراوان علی حمودی نیمکت نشین خواهد شد تا حیدری یک خط عقب‌تر بیاید و میداودی یا برهانی در ترکیب ثابت قرار بگیرند که البته شانس میداودی بیشتر است.اگر منتظری هم به این بازی نرسد میثم حسینی جایگزین او خواهد شد.

پرسپولیس هم احتمالا با ترکیب میثاق معمارزاده، محمد نصرتی، رضا نورمحمدی، حمیدرضا علی عسگری، ابراهیم شکوری، حسین بادامکی، مازیار زارع، محمد نوری، جواد کاظمیان، غلامرضا رضایی و علی کریمی بازی خواهد کرد. شاید علیرضا حقیقی جانشین معمارزاده شود و نکته مهم بازی کردن کریمی به‌عنوان مهاجم نوک خواهد بود.

در ضمن پرسپولیس هم از سیستم 1-3-2-4 استفاده خواهد کرد. روند تمرینات دو تیم در هفته جاری نشان داده که هر دو مربی برای رسیدن به گل، عمق دفاع حریف را نشانه گرفته‌اند و بازی‌های هفته گذشته هم نشان داد که پرسپولیس و استقلال در این منطقه از زمین دچار مشکل هستند.در این میان جنگ اصلی در میانه میدان خواهد بود و برخی معتقدند مثلث جباری، تیموریان و کرار کفه ترازو را در میانه میدان به سمت استقلال سنگین‌تر خواهد کرد.

با این حال اتفاقات این بازی قابل پیش‌بینی نیست و معمولا زیبایی این بازی تحت‌تأثیر حساسیت‌ها و حاشیه‌های آن قرار می‌گیرد. از بازی‌های حساس امروز و فردا هم می‌توان به دیدار سایپا - مس کرمان، تراکتورسازی - نفت تهران و فولاد - شهرداری تبریز اشاره کرد. در ضمن دیدارهای سپاهان و ذوب‌آهن هم به‌دلیل حضور این دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاده است.

برنامه هفته هفتم

24 شهریور

راه آهن(11) - فجر سپاسی(8)
سایپا(12) - مس کرمان(18)
ملوان(10) - صنعت نفت(14)
تراکتورسازی(1) - نفت(4)

25 شهریور

مس سرچشمه(17) - صبا(3)
پرسپولیس(13) - استقلال(2)
فولاد(9) - شهرداری تبریز(15)

کد خبر 145663
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز