فرهاد مجیدی که پس از مدت‌ها در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش به تیم ملی بازگشت، دیروز در اقدامی غیرمنتظره برای همیشه از حضور در تیم ملی خداحافظی کرد.

مجیدی

کاپیتان استقلال که در 2 اردوی گذشته به تیم ملی دعوت شد، در 2 مسابقه تیم ملی مقابل اندونزی و قطر به میدان رفت و اکنون به این نتیجه رسیده که دیگر برای تیم ملی بازی نکند. فرهاد مجیدی در نامه‌ای به علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال رسما خداحافظی خود را از تیم ملی اعلام کرد. در بخشی از نامه ستاره استقلال چنین آمده بود: «حضور در تیم ملی و شاگردی استادی چون کارلوس کی‌روش افتخاری است که همیشه در زندگی ورزشی‌ام ماندگار است. بی‌شک جوانان با‌انگیزه‌ای چون کریم انصاری‌فرد، میلاد میداوودی، سیدایمان موسوی، محمد نزهتی، میلاد زنیدپور و... از اعتبار و آبروی فوتبال ایران عزیز دفاع خواهند کرد؛ جوانانی که شاید با حضور امثال مجیدی به سرنوشت بنده حقیر در گذشته دچار شده که در عین جوانی و آمادگی فنی از حضور و خدمت در تیم ملی فوتبال محروم شدم.»

فرهاد مجیدی که 45 بازی ملی را در کارنامه دارد، نخستین بار در سال 1375 به تیم ملی فراخوانده شد. او بعد از درخشش در تیم بهمن توسط محمد مایلی‌کهن به تیم ملی دعوت شد؛ اتفاقا مایلی‌کهن هنوز هم گاهی از مجیدی یاد می‌کند و افتخار می‌کند از اینکه مجیدی نخستین بار با مربیگری او در تیم ملی بازی کرده است. این بازیکن اما هیچ‌گاه نتوانست مهره باثباتی در ترکیب تیم ملی باشد. او بعد از انتقال به استقلال هم با وجود حضور در اردوهای مختلف تیم ملی تحت‌تأثیر ستاره‌هایی مثل علی دایی، خداداد عزیزی و... بود.

احتمالا اشاره فرهاد مجیدی، آنجا که از محرومیت خود در تیم ملی در عین جوانی و آمادگی‌اش می‌گوید، به همان دوران بازمی‌گردد و اینکه او حالا به احترام مهاجمان جوان از تیم ملی کنار می‌کشد.
فرهاد مجیدی بعد از استقلال به تیم راپید وین اتریش منتقل شد و بعد از آن به فوتبال امارات پیوست تا دوره‌ای طولانی را در این کشور سپری کند و پیراهن‌ تیم‌های مختلفی را بپوشد. او یکی از بهترین بازیکنان تیم الوصل محسوب می‌شد و با لباس العین به مقام قهرمانی آسیا رسید. او در این سال‌ها گهگاه به تیم ملی دعوت شده ‌ اما در زمان مربیگری میروسلاو بلاژویچ، مرد کروات علاقه‌ای به بازی دادن به مجیدی نداشت. بعد از آن نیز فرهاد مجیدی در زمان مربیگری برانکو ایوانکوویچ گفت که این مربی برای دعوت از او پول خواسته‌ است؛ اتهامی که هرگز ثابت نشد.

کاپیتان استقلال پس از اینکه با النصر به مشکل برخورد، دوباره به استقلال بازگشت. او اما در زمان مربیگری صمد مرفاوی تبدیل به ستاره اول لیگ ایران شد و حالا برای سومین سال متوالی می‌درخشد و محبوب‌ترین بازیکن استقلال است.با همه اینها، فرهاد مجیدی در دوره مربیگری افشین قطبی در تیم ملی دستیاری علیرضا منصوریان را بهانه کرد و به تیم ملی نیامد تا تیم ملی از یک مهاجم خوب و تأثیرگذار در جام ملت‌های آسیا محروم شود. بعد از جدایی قطبی و با آمدن کی‌روش، کاپیتان استقلال آمادگی‌اش را برای حضور در تیم ملی نشان داد اما بعد از نزدیک به 100دقیقه بازی، حالامجیدی خداحافظی خود را از تیم ملی اعلام کرده است. در بخش دیگری از نامه مجیدی نیز آمده است: «با توجه به برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال در سال2014 و عدم‌حضور احتمالی اینجانب در آن مسابقات به‌دلیل وضعیت سنی‌ام و حضور جوانان توانمند، جویای‌نام و مستعد در سطح اول فوتبال کشور، بدینوسیله برخلاف میل باطنی از ادامه حضور در تیم ملی عذرخواهی می‌کنم.»

فرهاد مجیدی در تیم ملی 10‌گل به ثمر رسانده است؛ بازیکنی که در 34 سالگی درخشش قابل تحسینی در استقلال دارد. او در 8 بازی استقلال در لیگ یازدهم 7 گل زده و یکی از شانس‌های آقای گلی به حساب می‌آید. پرویز مظلومی، سرمربی استقلال درباره خداحافظی فرهاد‌مجیدی از تیم ملی می‌گوید: «فکر نمی‌کردم فرهاد اینقدر در تصمیمش مصمم باشد. او بعد از بازی با سایپا در رختکن پیش من آمد و گفت که تصمیم گرفته خداحافظی کند اما نگفت که می‌خواهد اینقدر زود تصمیمش را اجرایی کند. به هر حال او سنش بالا رفته و فشار تمرینات و اردوهای تیم ملی از یک طرف و بازی‌های لیگ از طرف‌ دیگر کمی شرایط را برایش سخت می‌کرد اما همیشه سعی‌اش این بود که در تیم ملی بدرخشد.»

کد خبر 146848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز