یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آلبوم شوق‌نامه که حاصل کار چند ساله محمدرضا درویشی با گروه عبدالقادر مراغی به خوانندگی همایون شجریان است، عصر روز یکشنبه،27 شهریور، با حضور محمدرضا شجریان در سالن جلیل‌شهناز خانه هنرمندان ایران رونمایی شد.

شجریان شوق‌نامه

به گزارش همشهری‌آنلاین در این مراسم که با حضور رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (به عنوان تهیه کننده و سرمایه‌گذار اثر)، برخی از اعضای هئیت مدیره خانه موسیقی، محمدرضا درویشی و چند تن از اعضای گروه عبدالقادر مراغی همراه بود. فیلمی درباره مراحل تهیه این آلبوم به نمایش در‌آمد که در‌آن استاد محمد رضا شجریان از آوازخوانی همایون شجریان تجلیل کرد و گفت که در این تصنیف‌ها جایی برای نفس‌گیری وجود ندارد و من شگفت‌زده شدم که همایون با چقدر تمرین و کار این بخش‌ها را خوانده است.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم در سخنانی ضمن تمجید از این کار گفت که کانون آماده سرمایه‌گذاری برای این گونه آثار فاخر است.

محمد رضا درویشی، آهنگساز و مدیر این پروژه هم درباره شرایط این کار و تحقیقاتی که انجام داده است، سخن گفت و افزود گروه یاد شده سعی و اهتمامی تمام ورزیدند که این کار ارزنده را به انجام برسانند.

در پایان با حضور استاد شجریان روی صحنه از تمامی دست‌اندرکاران این کار شاخص قدردانی شد.

آلبوم شوق‌نامه در سه سی‌دی و به دو صورت عرضه خواهد شد. یک‌‌ آلبوم که با قیمتی ارزانتر عرضه می‌شود، حاوی سه سی‌دی است و آلبوم دیگر کتاب نت و توضیحات مبسوط درویشی درباره تهیه و ویژگی‌های این کار  را همراه دارد.

نکته انتقادی این مراسم عدم عرضه این‌ آلبوم در محل رونمایی بود و برخی از شرکت کنندگان انتظار داشتند که آلبوم در همان نشست به فروش گذاشته شود.

پیش از این همشهری‌آنلاین گزارشی از روند تولید و تهیه این کار را منتشر کرده بود.

کد خبر 145992
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز