مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرکل شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به پیش بینی بلند مرتبه سازی در تهران با اجرای طرح تفصیلی جدید گفت: ساخت و ساز‌های 12 طبقه و بیشتر به عنوان ساختمان‌های بلند مرتبه در همه نقاط تهران پیش بینی شده که هم اکنون ضوابط ویژه آن در دست تدوین است.

تهران

به گزارش تهران‌سما، مهندس مجید پاکساز با بیان این مطلب گفت: در طرح تفصیلی جدید تهران بلند مرتبه سازی به عنوان یکی از مواردی است که پیش بینی شده و در نقاطی از تهران تعریف شده است.

more

 طرح تفصیلی جدید تهران، یک تجربه ملی است

وی افزود: کاربری های مسکونی در نقاطی که پتانسیل این کار را داشتند به طور منطقی و کارشناسی در نظر گرفته شده و در مجموع متوسط طبقات 4 طبقه برای ساختمان‌ها پیش بینی شده است.

مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران با اشاره به این که تهران شهری کوتاه مرتبه است و از این رو بلند مرتبه سازی در نقاطی که قابلیت این کار را دارد در نظرگرفته شده است، اظهار کرد: ساخت و سازهای 12 طبقه و بیشتر به عنوان ساختمان‌های بلند مرتبه در همه نقاط تهران دیده شده که به تناسب در برخی مناطق کمتر و در برخی دیگر که ظرفیت بالاتری برای این کار دارد، بیشترصورت می‌گیرد.

more

 جلوگیری طرح تفصیلی از بلندمرتبه‌سازی روی گسل‌ها

وی خاطر نشان کرد: ضوابط ویژه برای بلند مرتبه سازی طی فرایندی در حال تهیه است و جواز برای ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه بعد از تهیه این ضوابط و بعد ابلاغ طرح تفصیلی مصوب و ارائه خواهد شد.

پاکساز در ادامه افزود: در مجموع در طرح تفصیلی جدید تهران نسبت به طرح‌های گذشته افزایش طبقات وجود دارد و ساخت و سازهای سطح شهر به طور کلی ساماندهی می‌شود.

وی با تاکید بر این که اجرای طرح تفصیلی تاثیری بر قیمت مسکن ندارد، تصریح کرد: قیمت مسکن در تهران تحت تاثیر اتفاقات مختلفی است و به ویژه ایجاد جو روانی و همچنین وقوع مسائل غیر منطقی بر قیمت مسکن تاثیر دارد و از این رو شاهد آن هستیم واحدهای مسکونی خالی در تهران کم نیست.

پاکساز با اشاره به افق طرح تفصیلی جدید تهران گفت: افق طرح تفصیلی تهران برای 14 سال آینده پیش بینی شده و ثابت است و شهروندان می‌توانند با خیالی آسوده روی این طرح حساب کنند و به همین دلیل اجرای این طرح با ایجاد جو روانی غیر منطقی بر افزایش قیمت مسکن تاثیری ندارد.

more

 طرح تفصیلی شهر تهران؛ مسیر دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله

کد خبر 145846
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز