مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

گروه شهری: همزمان با اجرای طرح تفصیلی که گام دوم طرح‌های توسعه شهری است، گام سوم یعنی تهیه طرح‌های موضعی و موضوعی نیز در حال انجام است.

tehran

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این مطلب افزود: یکی از مزیت‌های طرح تفصیلی جدید تهران رویکرد راهبردی - ساختاری آن است.هیربد معصومی ادامه داد: علت عدم‌موفقیت طرح‌های قبلی توسعه توسط سازمان برنامه و بودجه سابق در دهه‌70 مطالعه و مشخص شد که بیش از 20درصد از طرح‌های توسعه شهری، 30 درصد بیشتر اجرا نشده است.

معصومی توضیح داد: از جمله دلایل این عدم‌موفقیت، انعطاف‌ناپذیری طرح‌ها و فاصله زیاد بین تهیه و تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی بوده است.وی تصریح کرد: با درنظر‌داشتن این اشکالات، طرح تفصیلی جدید تهران با رویکرد ساختاری - راهبردی تهیه شد و به‌عنوان نخستین تجربه در کشور آن هم در پایتخت اجرایی خواهد شد که با وجود دشواری‌ها در اجرا اقدام بسیار جسورانه‌ای از سوی مدیریت شهری تهران به حساب می‌آید.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تاکید کرد: البته این اقدامات در پی توافق و تشکیل نهاد مدیریت شهری بین شهرداری و شورای شهر تهران و وزارت مسکن و شهرسازی انجام شد و به نوعی این یک شهر‌سازی‌ مشارکتی است که این نیز مزیت دیگر این طرح است. او تصریح کرد: همزمان با طرح تفصیلی، گام سوم طرح‌های توسعه شهری که طرح‌های موضعی و موضوعی است آغاز شده که تا امروز نزدیک به 70طرح موضعی تهیه شده که این طرح‌ها بین 10 تا 60 درصد پیشرفت کار دارند.

معصومی درعین حال متذکر شد: برداشتن گام اول، دوم و سوم طرح‌های توسعه شهری به‌طور همزمان، کار بی‌نظیر و بی‌بدیلی است.وی ابراز امیدواری کرد که به‌زودی شهر تهران براساس سند توسعه و راهبردهای طرح جامع و تفصیلی جدید اداره شود.

کد خبر 138104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز