تراکتورسازی تبریز با پیروزی مقابل استقلال، صدرنشین لیگ برتر شد تا یک اتفاق تاریخی و مهم در تاریخ این باشگاه ثبت شود.

فوتبال

این برای نخستین‌بار است که تراکتور در صدر جدول لیگ برتر قرار می‌گیرد. آنها که برای هفدهمین فصل در تاریخ لیگ ایران و چهارمین فصل در لیگ برتر حاضر می‌شوند، در فصل‌71 (لیگ آزادگان) صدرنشین شدند اما در آن زمان لیگ دو گروهی بود و تراکتور صدرنشین یکی از دو گروه بود. در لیگ برتر اما این برای نخستین‌بار است که تراکتور در صدر جدول قرار می‌گیرد. در ضمن پیروزی برابر استقلال، پنجمین برد متوالی تراکتورسازی با امیر قلعه‌نویی در این فصل بود. آنها سال گذشته رکورد 4‌پیروزی پیاپی را به‌دست آورده بودند و حالا برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ صاحب 5‌ برد متوالی شدند.

به‌دنبال قهرمانی

وقتی امیر قلعه‌نویی هدایت تراکتور را بر‌عهده گرفت، خیلی‌ها از قهرمانی این تیم در لیگ یازدهم حرف زدند. البته قلعه‌نویی که مثل همیشه سعی کرد فشارها را از روی تیمش بردارد، این جمله تکراری را به زبان آورد: «هیچ آدم عاقلی قول قهرمانی نمی‌دهد.» او ابزاری را که در سپاهان در اختیار داشت در تراکتور ندارد ولی ‌ نشان داده که همیشه به‌دنبال قهرمانی است و شاید با چراغ خاموش حرکت می‌کند تا به هدفش برسد. او حالا تراکتور را صدرنشین کرده و امیدوار است که قهرمانی با این تیم را هم تجربه کند. قلعه‌نویی چهارمین پیروزی دوران مربیگری‌‌اش را مقابل استقلال به دست آورد و این برد زمانی اهمیت بیشتری پیدا کرد که تراکتورسازی استقلال را از صدر جدول پایین کشید.

تراکتور برخی از فاکتورهای یک مدعی قهرمانی را دارد؛ این تیم تبریزی در بازی‌های داخل و خارج از خانه با حمایت باورنکردنی هوادارانش روبه‌رو می‌شود و حمایت تماشاگران مسیر پیروزی را به‌ویژه در خانه هموارتر می‌کند. تراکتور امسال مربی‌ای را روی نیمکت خود قرار داده که 4 بار سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد و او می‌تواند روحیه قهرمانی را به بازیکنانش تزریق کند . در ضمن این تیم برخلاف خیلی از تیم‌های شهرستانی به ندرت با مشکلات مالی مواجه می‌شود و این موضوع هم می‌تواندکارکردن با بازیکنان را آسان‌تر کند .

قلعه‌نویی قصد داشت قبل از شروع فصل بازیکنانی مثل هادی عقیلی، خسرو حیدری، سیدجلال حسینی، مهدی رحمتی و فابیو جان‌واریو را به تراکتور ببرد ولی شرایط حضور آنها در این تیم فراهم نشد. او اما بازیکنانی مثل آل‌نعمه، امیرحسین صادقی، حاج‌صفی، آشوبی، اکبرپور، آرفی، رودریگو توسی، فلاویو لوپز و... را به خدمت گرفت و شاید تراکتور با این نفرات بتواند خودش را در حد یک مدعی نشان دهد. البته برخی معتقدند که تیم تبریزی روی نیمکت بازیکنان متوسطی در اختیار دارد که با بازیکنان اصلی این تیم فاصله دارند و شاید این موضوع تراکتور را در یک ماراتن 34‌هفته‌ای دچار مشکل کند. تراکتوری‌ها در بعضی از پست‌ها نظیر دروازه و دفاع میانی با ضعف‌هایی مواجه هستند که در 6 بازی گذشته به خوبی نمایان شد و قلعه‌نویی برای ادامه این روند باید ضعف‌های فنی تیمش را به حداقل برساند. در ضمن تراکتور برای گرفتن شخصیت یک تیم مدعی هنوز زمان می‌خواهد و صدرنشینی یک هفته‌ای نمی‌تواند به‌طور کامل ملاکی برای ارزیابی باشد.

از طرفی باید گفت که تراکتور رقیبان سختی مثل استقلال، ذوب‌آهن و حتی پرسپولیس و سپاهان دارد و رقابت با این تیم‌ها برای تیم تبریزی آسان نخواهد بود. با این حال آنها از 6‌بازی15 امتیاز گرفته‌اند و این یک شروع فوق‌العاده برای تیم قلعه‌نویی است؛ مربی‌ای که معمولا لیگ را در سال‌های گذشته با نتایج ضعیفی شروع می‌کرد. تیم او بر‌خلاف استقلال، پرسپولیس، ذوب‌آهن و سپاهان درگیر بازی‌های آسیایی نیست و شاید این موضوع هم یک فرصت مناسب برای تراکتور باشد تا شانس خود را برای قهرمانی بیشتر کند. البته قلعه‌نویی بعد از بازی در پاسخ به سؤال خبرنگاران که آیا تراکتور مدعی قهرمانی است، گفت: «با یک برد به هیچ‌کس جامی نمی‌دهند. تازه کار سخت ما آغاز شده است و باید بیشتر تلاش کنیم. ما 50درصد تغییرات داشتیم و باید هماهنگ‌تر شویم و نگرش بازیکنان بهتر شود، ضمن اینکه برای ارزیابی شرایط مدعیان باید تا نیم فصل صبر کنیم.»

کد خبر 145232
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز