حساس‌ترین بازی هفته هفتم، با برتری 2 بر صفر استقلال مقابل رقیب سنتی‌اش، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به پایان رسید تا این تیم که هفته گذشته در همین ورزشگاه صدر جدول را به تراکتورسازی داده بود، به صدر جدول برگردد.

فوتبال

شهرآورد 71 که در روزهای گذشته بیشتر اخبار فوتبال ایران را به‌خود اختصاص داده بود، بر خلاف انتظار، شروع جذابی نداشت. ضربه ایستگاهی میداوودی و شوت مازیار زارع که پاسخی به آن بود، تنها اتفاقات مهم این بازی در 10دقیقه نخست را تشکیل می‌داد. در دقیقه پانزدهم اما استقلال روی یک حمله نه‌چندان جدی به گل رسید. معمارزاده نتوانست ضربه پای چپ میداوودی را به‌خوبی دفع کند، جباری در گوشه محوطه جریمه به توپ رسید و آن را به تیر یک فرستاد تا مجیدی با یک بغل‌پا کار را تمام کند. این دومین گل کاپیتان استقلال در شهرآورد (پس از گلی که در بازی رفت لیگ دهم به ثمر رساند) بود.

بعد از این گل به‌نظر می‌رسید که بازیکنان پرسپولیس روحیه‌شان را از دست داده‌اند و آبی‌پوشان در دقایق بعدی فرصت‌های خوبی برای زدن گل دوم به دست آوردند. در دقیقه‌19 شوت مجتبی جباری به تیر افقی دروازه پرسپولیس خورد تا معمارزاده که هیچ واکنشی نشان نداده بود، توپ را جمع کند. 3 دقیقه بعد جاسم کرار در محوطه جریمه می‌توانست زننده گل دوم باشد ولی ترجیح داد توپ را به فرهاد مجیدی پاس دهد که مدافعان پرسپولیس توپ را دفع کردند. بعد از این صحنه بازی آرام‌تر شد تا نیمه اول با تک‌گل مجیدی به نفع استقلال به پایان برسد.

استقلال در شروع نیمه دوم هم فرصت خوبی داشت ولی در دقیقه‌47 شوت میداوودی با برخورد به تیر عمودی وارد دروازه نشد. لحظاتی بعد از این صحنه، پرسپولیس به پنالتی رسید. محسن ترکی برخورد منتظری با کریمی را خطا تشخیص داد و این بهترین فرصت برای سرخ‌پوشان بود که به بازی برگردند ولی محمد نوری با بی‌دقتی توپ را به کنار دروازه زد.

بعد از این گل حملات پرسپولیس ادامه یافت و استقلال با وجود مهره‌های تهاجمی‌اش عقب‌نشینی کرد. در این لحظات خط میانی استقلال کاملا به خط دفاعی این تیم چسبیده بود و به همین دلیل پرسپولیس صاحب فرصت‌های خوبی شد، از جمله ضربه سر نوروزی تازه‌وارد که با فاصله کمی بیرون رفت.

تعویض‌های مظلومی اما به‌نظر کارسازتر از تعویض‌های استیلی بود. در دقیقه‌81 پاس محسن یوسفی (جانشین مجیدی) به برهانی (جانشین میداوودی) رسید و او پس از دریبل معمارزاده توپ را روی نقطه پنالتی به جباری داد تا او با یک بغل‌پا زننده گل دوم باشد. بدین‌ترتیب سومین برد متوالی استقلال و مظلومی در شهرآورد رقم خورد.

برد صبا در کرمان

در یکی از مسابقات هفته هفتم نیز دیدار تیم‌های مس سرچشمه و صبای قم با نتیجه یک بر صفر به سود صبا به‌پایان رسید. این دیدار در کرمان برگزار شد و در نهایت تیم میهمان با یک گل، حریف خود را شکست داد تا اصغر شرفی نخستین شکست خود را تجربه کند. تک‌گل این بازی را حسین حجازی‌پور در دقیقه 46 برای صبا به‌ثمر رساند. یکی از اتفاقات مهم بازی این بود که مسی‌ها در دقیقه 81 توسط نناد برنوویچ یک ضربه پنالتی را از دست دادند.

داور این دیدار هم عبدالله ویسی سرمربی صبا و حسینی‌نسب مربی مس را از زمین اخراج کرد. ویسی با وجود پیروزی‌ تیمش با اعتراضی که نسبت به داوری داشت، با درآوردن کارت مربیگری و پرتاب آن به درون زمین اعتراض خود را نشان داد و داور هم در نتیجه او را با یک کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج کرد. صبا با این پیروزی 16‌امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در رده دوم قرار گرفت.

کد خبر 145747
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز