دور رفت از مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز با برگزاری 4 دیدار آغاز خواهد شد که 2 تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن به‌ترتیب مقابل السد قطر و سامسونگ کره‌جنوبی قرار خواهند گرفت.

فوتبال

در2 بازی دیگر سرزو اوزاکای ژاپن میزبان جونبوک موتورز کره‌جنوبی است و الاتحاد عربستان هم در جده میزبان اف‌سی سئول کره‌جنوبی خواهد بود. سپاهان و ذوب‌آهن در حالی پا به این مرحله می‌گذارند که هر کدام سابقه نایب قهرمانی در این مسابقات را دارند و حالا هر دو امیدوارند طلسم شکنی کنند و برای نخستین‌بار قهرمان آسیا شوند. البته آنها در صورت صعود از این مرحله با یکدیگر روبه‌رو خواهند شد و یکی از این دو تیم مجبور خواهد شد در مرحله نیمه نهایی با این جام خداحافظی کند.

فوتبال، داستان نیست

ذوب‌آهن در حالی ساعت 15 امروز در کره به میدان می‌رود که در 2 فصل اخیر لیگ قهرمانان ۹ بازی خارج از خانه برگزار کرده که ۴ برد، ۳ تساوی و۲ شکست به دست آورده است. شکست یک بر 3 مقابل سئونگنام کره‌جنوبی در فینال رقابت‌های فصل قبل تلخ‌ترین آنها بود و دیگر شکست این تیم هم مقابل الوحده امارات رقم خورد. ذوب‌آهن و سامسونگ در رنکینگ باشگاه‌های جهان اختلاف کمی با یکدیگر دارند؛ ذوب‌آهن در رتبه 121 و سامسونگ هم در رده 128 است.

منصور ابراهیم‌زاده فصل قبل پوهانگ را شکست داد ولی مقابل سئونگنام در فینال شکست خورد. او در پاسخ به این سؤال که این بار داستان رویارویی شما با تیم‌های کره‌ای چگونه خواهد بود، می‌گوید: «فوتبال، داستان نیست و تاریخ است. می‌خواهیم قدرت‌مان را به کره‌ای‌ها نشان دهیم. اینکه چه اتفاقی در این مسابقه رخ خواهد داد قابل پیش‌بینی نیست ولی امیدوارم بازی به نفع ما باشد.» او در مورد غیبت قاسم حدادی‌فر می‌گوید: «متأسفانه نمی‌توانیم از حضور این بازیکن ارزشمند خود بهره ببریم و غیبت حدادی‌فر سخت است اما بازیکنانی داریم که می‌توانند جای خالی او را پر کنند.»

سانگ هی ‌یویونگ، سرمربی سامسونگ اما در آستانه رویارویی با نماینده ایران می‌گوید: «می‌دانیم ذوب‌آهن قدرتمند است و برای پیروزی آمده ولی ما هم می‌خواهیم با پیروزی زمین را ترک کنیم. ما بازی فصل گذشته ذوب‌آهن با پوهانگ و سئونگنام را به‌صورت کامل بررسی کرده و علت شکست این تیم را پیدا کرده‌ایم. شناخت کاملی از ذوب‌آهن داریم و می‌دانیم که تیم خوبی در ایران و آسیاست.»

تلاش برای جبران

سپاهانی‌ها که 2 بازی گذشته در لیگ برتر را واگذار کرده‌اند، دوست ندارند این روند ضعیف در آسیا هم ادامه داشته باشد. سپاهان در ۸ بازی خانگی اخیر در لیگ قهرمانان شکستی نداشته و امیدوار است که این روند مقابل السد ادامه داشته باشد. لوکا بوناچیچ در مورد این دیدار که ساعت 19:30 برگزار خواهد شد، می‌گوید: «زمانی که سرمربی مس کرمان بودم با السد بازی کردم و باید بگویم که تیم بسیار قدرتمندی است. مهم‌ترین نکته در بازی امروز نیمه اول آن است که باید به هدفمان برسیم. باید بگویم که نقطه ضعف اصلی ما خط دفاع است که باید در این منطقه بهتر ظاهر شویم. به‌نظر من تنها در نتیجه‌‌گیری مشکل داشتیم و در کیفیت بازی بد نبوده‌ایم.»

لوکا در مورد مشکلات مالی سپاهان که باعث ناراحتی بعضی از بازیکنان این تیم شده ادامه می‌دهد: «در فوتبال این افراد هستند که بازی می‌کنند و الان اگر مشکل پول هم داشته باشیم، هیچ کس حق ندارد که کم کاری کند. تمامی بازیکنان باید بدانند که اگر مشکلی هم در پرداخت مطالباتشان وجود دارد نباید روی بازی‌ آنها تاثیر بگذارد.»

بوناچیج تاکید می‌کند که شناختی از السد ندارد: «حتی یک فیلم بازی این تیم را هم ندیده‌ام اما یکی از دستیارانم را به قطر فرستادم تا یک بازی دوستانه از این تیم را ببیند و اطلاعات مفیدی کسب کردیم.» جورج فوساتی، سرمربی السد هم در آستانه این بازی می‌گوید: «متأسفانه 2 بازیکن کلیدی خود را در اختیار نداریم ولی من به بازیکنان خودم اعتماد کامل دارم و معتقدم در این بازی که بسیار دشوار است، باید نهایت استفاده را ببریم.»

کد خبر 145557
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز