وقتی واژه فوتبال زیبا به میان می‌آید، هواداران پرسپولیس ناخودآگاه یاد بازی‌های این تیم در زمان مربیگری مصطفی دنیزلی می‌افتند.

فوتبال

برای آنها شاید پرسپولیس آن روزها دیگر تکرار شدنی نباشد و حتی قهرمانی با افشین قطبی هم نتوانست طرفداران پرسپولیس را به لحاظ تماشای فوتبال زیبا سیراب کند. پنجشنبه شب اما پرسپولیس نمایش امیدوارکننده‌ای مقابل ذوب‌آهن داشت و شاید نتایج ضعیف این تیم در بازی‌های گذشته تا حدودی فراموش شد. تیم حمید استیلی در شرایطی که در زمین حریف بازی می‌کرد نزدیک به 10‌موقعیت گلزنی را روی دروازه ذوب‌آهن ایجاد کرد ولی در مجموع نتوانست بیشتر از یک امتیاز بگیرد. با این حال آنها از لحاظ تاکتیکی و کارهای ترکیبی نمایش نسبتا خوبی داشتند و شاید انجام این بازی در آستانه دربی، شرایط روحی و فنی بازیکنان پرسپولیس را تغییر دهد.

اگر پرسپولیس در دقایق ابتدایی روی اشتباه میثاق معمارزاده و ضربه حرفه‌ای اسماعیل فرهادی گل نمی‌خورد شاید شرایط برایش تغییر می‌کرد ولی با این حال شاگردان استیلی در نیمه دوم بازی را توسط علی کریمی به تساوی کشاندند. آنها در تمامی دقایق نیمه دوم مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند ولی ذوبی‌ها با گل دیدنی ماچادو بازیکن پرتغالی‌شان باز هم از پرسپولیس پیش افتادند. فشار حملات پرسپولیس لحظه به لحظه بیشتر می‌شد و سرانجام این تیم در دقیقه93 روی ارسال بادامکی و ضربه سر نورمحمدی به گل تساوی رسید. پرسپولیس قبل از زدن گل تساوی چند فرصت ایده آل را با درخشش شهاب گردان از دست داد و ذوب‌آهن تا حدودی خوش شانس بود که بر خلاف سال قبل از یک شکست خانگی فرار کرد.

ذوب‌آهن که باید این هفته در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف سوون سامسونگ کره‌جنوبی برود، در این بازی در حد انتظار ظاهر نشد و اگر شاگردان منصور ابراهیم‌زاده با این شرایط به مصاف این تیم بروند دچار مشکل خواهند شد. در طرف مقابل، پرسپولیس در غیاب چند بازیکن تأثیرگذار خود و همچنین خستگی ملی‌پوشان بازی خوبی را به نمایش گذاشت و حالا استیلی در آستانه بازی با استقلال بیشتر از گذشته به تیمش امیدوار است. او البته از تساوی در این بازی راضی نیست و می‌گوید:«‌بازیکنان ملی پوش ما 48‌ساعت قبل از بازی به جمع تیم اضافه شدند و در این مدت فقط خواب بودند. با این حال بیش از 10‌موقعیت گلزنی به‌دست آوردیم و خوشحالم که توانستیم بازی 2 بر یک باخته را با مساوی عوض کنیم.» استیلی معتقد است که داور یک پنالتی برای تیمش نگرفته است. این در حالی است که تصاویر تلویزیونی نشان داد که هیچ خطایی روی غلامرضا رضایی رخ نداده است. البته خطا روی کریمی یکی از صحنه‌های مشکوک این بازی بود که منوچهر نظری کارشناس داوری در مورد این صحنه می‌گوید: «‌صحنه‌ای که کریمی در محوطه جریمه ذوب‌آهن سرنگون شد خطا نبود و اگر موقعیت‌های زیادی که پرسپولیس در این بازی داشت، به گل تبدیل می‌شد دیگر استیلی از داوری انتقاد نمی‌کرد.»

نخستین برد شرفی

در یکی دیگر از بازی‌های مهم پنجشنبه سپاهان میهمان فجرسپاسی بود که شاگردان لوکا بوناچیچ مغلوب حریف خود شدند. امید ابراهیمی در دقیقه‌19 از روی نقطه پنالتی و احمد جمشیدیان در دقیقه52 گل‌های سپاهان را به ثمر رساندند و مهدی رجب‌زاده در دقیقه45، مهدی نظری در دقیقه81 و عباس فاطمیان در دقیقه90 برای فجر گلزنی کردند. راه‌آهن در تبریز میهمان شهرداری بود. شاگردان علی دایی نیمه اول را با زدن 2 گل به رختکن رفتند اما در نیمه دوم بازی برده را با تساوی‌2-2 عوض کردند. گل‌های راه‌آهن را امید عالیشاه و میرهانی هاشمی در دقایق‌13 و 17 به ثمر رساندند و برای شهرداری جعفر بذری در دقیقه‌76 و محمدرضا زینال خیری در دقیقه‌88 گلزنی کردند. اما اتفاق مهم در بازی‌های هفته ششم نخستین پیروزی مس سرچشمه با اصغر شرفی بود. مس در زمین خودش موفق به شکست شاهین بوشهر شد و تک گل این بازی را علی سامره در دقیقه15 به ثمر رساند.

کریمی: ذوب‌آهن را اذیت کردیم

کریمی مقابل ذوب‌آهن هم جزو بازیکنان تأثیرگذار پرسپولیس بود. او می‌گوید: «بازی خوبی مقابل ذوب‌آهن که یکی از تیم‌های خوب ایران است انجام دادیم و توانستیم این تیم را در خانه‌‌اش اذیت کنیم. فرصت‌های خوبی را در نیمه اول و دوم داشتیم و باید با دقت‌ بیشتری ضربات آخر را می‌زدیم. متأسفانه موقعیت‌ها در این دیدار گل نشد و فقط به یک امتیاز رسیدیم.» او تأکید می‌کند: «دیدار با استقلال مطمئنا فرق دارد و هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. سعی می‌کنیم با تمرینات خوب و رفع نقاط ضعف پا به دربی بگذاریم و به یک نتیجه خوب برسیم.‌»

کد خبر 145149
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز